Friday, September 24, 2010

Pecah Berita - Gedung Kartun Zunar di Serbu !!


Pejabat Zunar di Brickfieldsd pada ketika ini sedang di serbu polis.

Pejabat ini ialah pejabat Gedung Karton.

Apa yang sedang di serbu tidak di ketahui.

Latifah Koya sedang dalam pejalanan ke Gedung Karton.

Malam ini Zunar akan melancarkan buku karton terbarunya CARTOON -O-PHOBIA. MB Perak Nizar akan melnacarkan buku ini.

sumber : lebai tt


Menurut Zunar, atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Ulhaque, pejabatnya yang juga menempatkan Kafe Kartun diserbu oleh sepuluh anggota polis yang diketuai oleh ASP Ari Krishna daripada balai polis Brickfields.

"Kami diberitahu bahawa laporan polis telah dibuat berhubung penerbitan buku itu,” katanya kepada Malaysiakini.

Zunar berkata selain buku terbarunya itu, turut dirampas adalah beberapa lukisan kartunnya. - mkini

1 comment:

mohdalisuratman said...

Assalammualaikum Sdra. Mengapa Zunar dijadikan Kambing hitam untuk membendung kebencian rakyat kepada UMNO ?. Mengapa kita masih tidak mahu menerima hakikat kebenaran bahawasanya Kebobrokan parti UMNO sekarang adalah disebabkan oleh perlakuan buruk yang telah dilaku dan dipaparkan oleh sesetengah pemimpin kita. Mengapa setelah lebih dari setengah abad UMNO berkuasa, hanya diakhir-akhir sepuluh tahun kebelakangan ini Rakyat membenci UMNO. Relakah kita ?, tetapi itulah hakikatnya, Rakyat telah membenci kita. UMNO dibenci hanya disebabkan oleh kerakusan beberapa (?) pemimpin UMNO sekarang.
Wahai pemimpin, Rakyat mendengar dan Rakyat bercerita. Tidak ramai antara Rakyat yang bernasib baik dapat melihat dengan mata kepala mereka akan kebobrokan kamu. Bukankan kamu tahu bahawa Allah itu sifatnya maha mengetahui. Mengapa masih mahu berselindung, melindungi dan dilindungi. Anda yang melakukan kerenah tetapi mengapa kami Rakyat yang menerima celaan dan ejekannya. Orang Melayu malas, Melayu mudah lupa, Melayu rasuah, Melayu busuk, boleh dibeli dan sebutkan sahaja apa yang tidak pernah diperkatakaan mereka kepada kami orang biasa sebagai orang Melayu.
Ahli UMNO itu Melayu tidak kiralah apa jua keturunannya. Melayu,Jawa,Arab,Bugis, Banjar, Minang, Melanau, Bajau, mamak dan lainnya. Melayu itu semestinya Islam, itu dalam perlembagaan. Tetapi, mengapa perkara sekecil aurat pun tidak dapat di pegang, dianut dan ditaati, malah disindir dan diperkecilkan. Rasuah, tamak, gelojok, dengki, fitnah, prasangka, dan gila jantina yang banyak nikmat dunianya masih tidak dapat dibuang.Al-Quran dijadikan simbol amanah diletakkan di hadapan tetapi aurat tidak terjaga sopannya. Bibir, tangan dan jari penuh digincu merah, suara segar penuh kebencian, hasutan dan perwatakan. Akhirnya, mahu juga didoakan mohon keberkatan Allah. Jangan ini dijadikan tanggapan orang terhadap budaya kita orang Melayu.
Wahai Pemimpin, Zunar hanya seorang penulis dan pelukis. Melukiskan apa yang telah terlihat dan terjadi dengan harapan dapat menyedarkan mereka. mereka yang tersalah sikap lakunya. Mustahil ada bukti kecelaan yang boleh ditunjukkan. Pun sekiranya anda berlurus bendul seperti Menteri Nazri maka anda akan di kutuk siang malam oleh kaum sepolitik kamu. Dimana letaknya darjat kita sebenarnya?.
Membaca Komik itu suatu hiburan sejak kita kecil dahulu. Hantu, Tarzan, Megat Terawis, Beano itu bacaan zaman kami kanak-kanak remaja di tahun-tahun lima dan enam-puluhan. Tiada TV suratkhabar pun jarang sekali. Pun kami tak menjadi tarzan.
Kebencian Rakyat kepada UMNO bukan kerana komik Zunar. Zunar tidak dapat mempengaruhi minda kami. Mungkin kamu menganggap anak-anak kami keluaran sekolah, kolej dan universiti tempatan tidak dapat membezakan buruk baiknya sesuatu yang di pegang, dilihat, dibaca dan dipunya. Kiranya itulah tanggapan kamu wahai pemimpin, tepat sungguh anggapan orang akan tahaf pendidikan kita kini telah termusnah. Mengapa Kartun Zunar dibimbangi hingga ke tahaf mengerunkan. Wasallam.

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan