Saturday, October 16, 2010

Tolak Calon Yang Tidak TEGUH Pendirian !


Salam Reformasi !

Jika anda melihat signboard atau papantanda seperti ini, Itu bermakna anda berada dalam zon yang tidak membenarkan anda berpatah balik atau U-TURN.

Begitu juga sekiranya anda adalah seorang pemimpin. Bersikap tegas dalam menegakkan istiqomah merupakan satu kriteria yang terbaik untuk menjadi seorang pemimpin yang serba lengkap. Pemimpin yang berkaliber perlu teguh pada pendirian, hebat dalam mengotakan kata-kata serta tepat dalam menunaikan janji. Seorang pemimpin itu perlu berani dan tidak mudah diperkotak-katik serta tidak harus membenarkan dirinya dimanipulasi oleh pihak tertentu semata-mata untuk kepentingan seseorang.

Adalah menjadi tanggungjawab ahli AMK untuk menolak calon ketua AMK yang tidak teguh dalam berpendirian, apatah lagi jika pemimpin itu gemar berdolak dalik. Ini adalah satu sifat yang akan membawa kepada kehancuran parti apabila seorang ketua itu boleh dibeli.

Sebuah organisasi pemuda seperti AMK perlu stabil dalam setiap keputusan dan juga berani menghadapi cabaran yang menggunung besarnya di hadapan. Ayuh tolak pemimpin yang tidak mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang berani kerana semua ahli perlu sedar betapa sayap pemuda amat merelukan keberanian.

Walaubagaimanapun, saya cuba bersikap adil kerana hanya tinggal beberapa jam sahaja lagi untuk calon-calon Parti Keadilan Rakyat menghantar borang pencalonan. Segala-galanya tidak mustahil walaupun dalam sekitar masa satu minit, mungkin boleh ada perubahan. Tunggu entri saya seterusnya selepas setiap pencalonan diterima dan disahkan secara rasmi hari ini.

Dari tegak bertimpuh, baik rebah merempuh !! Anda berada dalam zon NO U-TURN !!


EDYES @ edyesdotcom - COURT oF PUBLIC OPINION

2 comments:

Anonymous said...

mmglah sbb hang penyokong chegu bard

Anonymous said...

Maksudnya Tan Sri Khalid pun perlu ditolak? Dia pun kira U turn juga. Ingat pepatah orang lama - Kalau sesat dihujung jalan, baliklah ke pangkal jalan -