Monday, April 6, 2009

Inilah Pemimpin ....


Di petik dari blog Jamil Kucing

Malam tadi kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan calon menuju ke beberapa tempat ceramah di Bukit Gantang.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku dihadapan kereta calon. Hj Nizar meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan. Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.

Kemudian Hj Nizar terus beredar menuju ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan.









































3 comments:

HaHs said...

Alhamdulillah, semoga tuhan rahmati DSN, org yg membantu, polis serta penulis yg menulis. Mungkin Umno akan pertikai kejujuran beliau tapi bagi saya yg pernah mengalami kejadian langgar lari sebegini tentu bersyukur kpd org yg membantu. DSN mmg terkenal dgn sifat pemurah dan membantu. Semoga allah lindung dia dan menguatkan kesabaran beliau menghadapi musuh2. Saya terharu !!
Org yg pernah alami boleh merasai, kecuali org yg buta hati.
Ariyos!!

SuaraMuda said...

Ikhlas atau Takabur?

Serahkan pada Allah Taala.

Jutawan said...

Hey sorry.. tu sepupu aku la. Kita orang memang dah rancang. Ini adalah strategi DS Anwar yang diarahkan kpd kita org.. Dont worry, lakunan aje..