Tuesday, March 25, 2008

Biarlah Aku Dengan DEB ku...

Berikut adalah bidasan saya di mesra.net untuk tatapan tetamu di blog ini.


Assalamualaikum, merujuk kepada post ini, saya terpanggil untuk membidas;

QUOTE(creep @ Mar 25 2008, 08:18 AM)

Dai-Chen Dai-Chen, lawak tul, inilah hasil produk Anwar Ibrahim! TAHNIAH! Produk yang hanya tahu tengok dengar dan percaya bulat-bulat kata-kata ketua dia (Anwar Ibrahim).

Dari nick awak pun kita dah tau perwatakkan awak. Memang DSAI adalah pemimpin kami, tetapi kami bukan taksub untuk membabi-buta menyokong seseorang atau sesuatu dasar. Terdapat pelbagai penipuan dalam pemerintahan kerajaan BN, dan jika ada insan yang ketengahkan penipuan ini, kita wajar untuk mengambil tahu dan menyiasat jika mampu. Untuk pengetahuan creep dan semua, jika DSAI meng'iya'kan dasar kroni di dalam UMNO dan BN, jika DSAI bersekongkol dengan manusia2 yang mengaut duit rakyat, jika DSAI bekerjasama dengan kroni2 yang membahagikan kekayaan Malaysia sesama mereka, sudah tentu PM kita sekarang bukanlah paklah koridortidor tetapi Dato' Seri Anwar Ibrahim !!


Yang pegi letak gambar rumah usang tu buat per, letak le gambar rumah Dai-Chen, rumah ko camtu ke Dai-Chen ? apa punyer otak ler boleh percaya dengan gambar2 camtu, jangan percaya semua yang org letak depan mata ko, tu pasal tuhan bagi manusia ni otak yang boleh berfikir. Tak macam lembu, ikut jer tuan dia pukul ... dia pun jalan.

Tuhan pun bagi awak akal untuk berfikir dengan waras, dan jangan lah berfikiran lurus untuk memandang sesuatu dari hanya satu sudut. Awak pernah tengok ke rumah Arwar Datuk Zakaria Kelang? itu bukan gambar semata2 tu, itu kenyataan sahih!! pasal gambar rumah usang tu, kalau betulah DEB betul2 membantu, sepatutnya tiada lagi orang melayu yang menderita sebegitu setelah hampir 40tahun DEB dilancarkan!!!


DEB ler yang lahirkan menteri besar pkr di selangor tu bang oii. Dah kaya raya lepas tu kutuk balik dasar tuh, apa punya orang yg ko sanjungkan nih?

Setahu saya, MB selangor tu dilahirkan oleh mak dia. Dan jangan fikir pejuang sebegini takleh hidup tanpa DEB.


Anwar dulu masa dalam UMNO, ada ko dengar dia kata UMNO tak elok? semua elok kan, tapi bila dah keluar, UMNO semua tak elok! hahahaha budak2 bodoh pun boleh pikir. Dia bukan perjuangkan agenda ekonomi melayu tapi agenda ekonomi dia sendiri.

Saya ulang lagi, sudah tentu PM kita sekarang bukanlah paklah koridortidor tetapi Dato' Seri Anwar Ibrahim jika beliau mengikut arus PM terdahulu!! Cuba luangkan sikit masa untuk baca rencana penuh AEM dan awak akan tengok analisis2 yang menunjukkan 'Malaysia yang maju bersama rakyatnya yang tertindas!!!'


Kenapa ko tak tgk kemajuan yg ada di malaysia sekarang nih? ni ha internet yang ko pakai, dulu ada ker? kereta ko pakai, lebuhraya, macam-macam lagi, ni semua hasil usaha anwar ibrahim ke? anak kamu (kalau kamu ader anak) pegi sekolah tak nampak ke sekolah anak kamu camner? takder elektrik? Takder komputer? kamu sendiri kalau masuk universiti, duit mana dtg? kalau kamu kaya takper la, kamu tak pikir berapa banyak budak-budak melayu yg pinjam duit kerajaan untuk belajar? tapi taknak bayar balik.

Fikiran tu jangan la sempit sangat. Jangan la fikir kalau takde UMNO / BN kita tak boleh hidup maju. Tuhan kan ada!!

1. Internet? kita antara negara terawal yang maju dalam bidang ini, tetapi kita jauh ketinggalan kepada negara2 lain yang pesat walaupun bermula lebih lambat.

2. Kereta? kita beli kereta 3 kaliganda harga kos untuk kereta tempatan, 5 kaliganda harga kos untuk kereta import. apa yang nak dibanggakan?? semuanya sewa-beli!!!!

3. Lebuhraya? Boleh dikatakan kita mempunyai lingkaran lebuhraya terbaik dunia. syabas! tapi kos untuk lalu di highway ini juga antara terhebat di dunia. syabas lagi!! ada roadtax pun jalan (yg tanpa tol) masih lagi teruk dan berlubang!!!!

4. Sekolah? Yes, kita mempunyai pendidikan percuma yang merangkumi yuran khas (RM 4.00 sahaja). Terdapat beberapa negara yang memberi pendidikan percuma hingga ke level University!! (cthnya Jerman & New Zealand kalau tak silap saya)

5. Biasiswa? Biasiswa biasanya untuk anak pemimpin dan kroninya. Pinjaman pula untuk rakyat biasa dgn interest 4%(macam beli kereta pulak)

Kemajuan di Malaysia. Satu perkara ingin saya tekankan di sini, apalah gunanya kemajuan sesebuah negara itu sekiranya rakyat hidup dalam keadaan tertekan dan tertindas. Biarlah kemajuan itu selaras dengan kehidupan rakyat yang selesa dan mudah dan aman dan banyak masa...


cakap kamu macam malaysia ni tak bertemadun langsung. lu bangkang semua tanpa usul periksa. ikut jer cakap pemimpin kesayangan lu, hahahahha hancur melayu camni. hancur!!! Lu Pikir La Sendiri!

hmm... Sahlah awak ni baca Berita Hairan dan Utusan Merapu jer... hidup awak dimanipulasi oleh mainan wayang UMNO yang mengaut semua kekayaan negara di satu sudut dan di sudut yang lain, memperjuangkan bangsa melayu... chit poorah!!

REFORMASI !!
Makkal Sakti !!

1 comment:

Cheriatna said...

blog berkesan, teruslah menulis.
salam dari gambar rumah idaman

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan