Wednesday, December 30, 2020

Jika Untuk Jadi PM Perlu Tunduk Dengan Mahathir, Tak Jadi PM Pun Takpa


Bekas setiausaha politik Perdana Menteri ketujuh Zahid Md Arip berkata, kononnya harapan Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri tidak akan menjadi kenyataan sekiranya presiden PKR itu tidak berdamai dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Kenyataan ini dikeluarkan berikutan kegagalan Tun Mahathir beberapa kali berhasrat ingin bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Anwar bagaimanapun mengambil sikap yang keras menolak semua pertemuan yang cuba diatur.

Namun begitu, rakyat melihat keengganan DSAI bersama dengan Tun Mahathir sebagai suatu langkah yang amat positif memandangkan sikap Tun yang bermuka-muka dan sudah tidak boleh dipercayai. Ini meresahkan kem Tun yang tidak dipedulikan dan semakin tidak releven.

Zahid Md Arip dalam kenyataanya menyebut;
Selagi dia tak tunduk dan dekat dengan Dr Mahathir, saya ingat dia macam itulah. Dia tak boleh jadi PM
Jika dikatakan Anwar tidak akan jadi PM tanpa Mahathir, dan perlu tunduk kepada Mahathir untuk jadi PM, saya yakin Anwar pasti akan memberi jawapan "𝙆𝙖𝙡𝙖𝙪 𝙪𝙣𝙩𝙪𝙠 𝙟𝙖𝙙𝙞 𝙋𝙈 𝙠𝙚𝙣𝙖 𝙩𝙪𝙣𝙙𝙪𝙠 𝙙𝙚𝙣𝙜𝙖𝙣 𝙈𝙖𝙝𝙖𝙩𝙝𝙞𝙧, 𝙢𝙖𝙠𝙖 𝙩𝙖𝙠 𝙟𝙖𝙙𝙞 𝙋𝙈 𝙥𝙪𝙣 𝙩𝙖𝙠 𝙢𝙚𝙣𝙜𝙖𝙥𝙖".
Tetapi secara politik DSAI tidak akan jawab sedemikian, malah tidak perlu pun DSAI menjawab sangkalan seorang Zahid Md Arip.

3 comments:

Anonymous said...

Dsai tak akan tunduk punya. Dia suruh orang menunduk ngadap belakang boleh ler. Lahkahkahkah

Gaffar Johor said...

DSAI mempunyai integriti yg tinggi...
Tun M piiiraaahhh

satta matka said...

the fastest indian kalyan matka, satta matka,madhur matka only on sattamatkano1!!
join fast today