Sunday, December 27, 2020

Adakah Mukhriz Lupa Siapa Paling Korup Hingga Keluarga Kaya Berbilion?

 

Adakah kamu fikir rakyat tidak sedar kekayaan berbilion ringgit keluarga kamu itu adalah dari kepimpinan yang korup?

Menurut Mukhriz dalam laporan Malaysiakini;

Seorang perdana menteri yang mendapat sokongan pemimpin Umno yang korup tidak akan mendapat sokongan Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), kata Ahli Parlimen Jerlun Mukhriz Mahathir.

Presiden penaja Pejuang itu berkata ini kerana parti tersebut tegas menentang rasuah yang dilabelnya sebagai "musuh nombor satu orang Melayu."

Bercakap pada majlis ceramah Pejuang di Kedah malam tadi, Mukhriz berkata Pejuang akan berada di pihak yang bertentangan dengan pimpinan Umno seperti Najib Razak, Zahid Hamidi, Tengku Adnan Tengku Mansor dan "pemimpin korup" yang lain.

Wahai Mukhriz, antara disokong dan memberi sokongan adalah dua maksud yang jelas berbeza. 

Kita tidak menyokong pihak yang korup itu jelas, dan jika sokongan diberi kepada Anwar Ibrahim oleh sesiapa pun, itu bukan bermakna yang Anwar Ibrahim akan menjadi korup. Tidak sama sekali.

Apa yang penting di sini ialah, tanahair memerlukan seorang pemimpin yang benar-benar boleh mentadbir negara dengan baik dan membawa kestabilan politik serta ekonomi. 



5 comments:

Anonymous said...

Mana fakta? Ada charge mahkamah? Berpuluh tahun tkde siasatan?
Kalau nk percaya cakap dengar, gua pun tolak kes anwar balun china doll. Sebab tkde fakta dia dijatuhkan hukum.

Anonymous said...

A fact Anwar used his position as DPM untuk menghambat Umi Hafilda...cer baca record perjalanan mahkamah dan dijatuh hukum salah-guna kuasa....errr itu tidak corrupt kata anda?

Anonymous said...

Jika mndpt sokongan dari orang terpalit korup dibenarkan, bermakna tindakan dsazmin dan tsmy dgn mendapatkan sokongan sd dr korup kleptokrasi dalam umno pun tak salah la. Kenapa nak tukar? Apa sibuk sangat? Sekurangnya tsmy tidak ada kes sabitan jenayah utk jadi pm.

Anonymous said...

Cariklah muka lain yang tak pernah terpalit dgn kes jenayah utk jadi perdana menteri. Ni yg pernah bersalah salahguna kuasa, meliwat yg dipilih jugak.Susah ke nk dpt calon pm dari parti ramai ahli india pkr ni?

Roger said...

Nice post, thanks for sharing.