Wednesday, November 30, 2011

Perarakkan "Walk for freedom 2 walk" Turut Disertai Penyokong Seksualiti Merdeka




 MasyaAllah... apa nak jadi nie...

Ketika isu seksualiti merdeka mula-mula meletup, TV3 dengan jahatnya menyebut Seksualiti Merdeka dalam Buletin Utama sebagai "Pesta Seks Bebas". Ini fitnah besar! Walaupun kita sokong atau tidak sokong sesuatu perkara itu, ia bukan satu lesen untuk fitnah dihalalkan.

Malam tadi, sekali lagi fitnah menjadi hidangan Buletin Utama yang ditonton oleh jutaan umat. Buletin Utama turut mengakui perarakan peguam "Walk for freedom 2 walk" untuk membantah bil perhimpunan aman disertai oleh lebih seribu peserta. Namun pada akhir babak berita tersebut, TV3 menyebut perarakkan itu disertai oleh penyokong BERSIH dan Seksualiti Merdeka.


Ini sesuatu yang pelik. Sejak bila Seksualiti Merdeka dikaitkan dengan BERSIH? Budak-budak upahan seperti dalam gambar di atas mengenakan baju kuning kononnya mewakili seketariat BERSIH membawa bersama sepanduk "Perhimpunan Seks Bebas 2.0" yang berlogo Seksualiti Merdeka. Ini menipu cara gila-babi !!

Secara jelas kumpulan budak-budak berbaju kuning tidak menyertai langsung perarakkan peguam menuju ke Parlimen. Namun TV3 dengan sengaja mengambil shoot kedudukkan kumpulan budak-budak ini bersama kain rentangnya dan sekali gus menabur fitnah terhadap penonton, kononnya mereka turut menyertai perarakkan.

Kesian aku tengok budak-budak upahan nie...dan aku lagi kesian pada TV3 kerana membenarkan debu fitnah berterbangan tidak berpenghujung... 

Pendedahan asal dari blog adinda MiloSuam - klik di sini

No comments: