Wednesday, August 10, 2011

PECAH LAGI!! Isacc Yovan Boleh Mengundi 2 Kali di Parlimen Lembah Pantai !!




Secara ringkas dan padat, saya bongkar lagi satu perselingkuhan di antara JPN, SPR dan juga si polan terdesak.

Isacc Yovan A/L K Pitchay mempunyai dua kad pengenalan yang telah dikeluarkan oleh JPN. Kedua-dua kad pengenalan milik Isacc mempunyai perbezaan pada nombor kad pengenalan pada empat digit terakhir. Adakah ini juga satu kesilapan teknikal JPN ?

Lihat skirn di bawah atau anda boleh semak sendiri di laman http://www.jpn.gov.my/semakic/ dan masukkan dua nombor kad pengenalan seperti tertera di bawah;




Adakah kesilapan JPN seperti ini seolah-olah disengajakan untuk membantu Barisan Nasional mengekalkan kuasa ?

Baiklah, seorang warganegara mempunyai dua kad pengenalan adalah satu perkara yang mungkin teknikal. Tetapi bagaimana pula jika setiap satu kad pengenalan milik Isacc Yovan itu membolehkan dia mengundi di dua daerah mengundi yang berbeza dalam parlimen Lembah Pantai ?

Lihat pula semakan daftar pemilih di bawah atau anda boleh cuba semak sendiri di alamat portal SPR http://daftarj.spr.gov.my/semakdm/ . Sila masukkan kedua-dua IC tersebut untuk dapat keputusan seperti di bawah ;


Skrin di atas adalah berdasarkan semakan isi rumah, dipaparkan seperti ini untuk menunjukkan satu nama iaitu Isacc Yovan, dengan dua nombor kad pengenalan, dengan dua kali peluang mengundi di dua daerah mengundi berbeza, dan mempunyai nombor IC lama yang sama.

Dua tempat lokaliti yang boleh diundi oleh Isacc Yovan ialah Kondo Rakyat di bawah daerah mengundi Pantai Hill Park manakala satu lagi ialah R/Pangsa Sri Pahang di bawah daerah mengundi Bukit Bangsar. Percayalah saudara, andainya sistem dakwat kekal digunakan dalam pilihanraya umum ke-13, pasti Isacc Yovan yahudi ini tidak akan berjaya mengundi buat kali kedua. Hanya boleh memilih satu daripada dua lokaliti sahaja.

Ini adalah antara ratusan siri pendedahan yang dibongkar oleh mereka-mereka yang benci kepada penipuan. Saya percaya, pasti ada di antara orang dalaman JPN yang tergolong daripada mereka yang tidak mahu menggadai maruah negara, sanggup membocorkan maklumat demi maklumat.

Dengan begitu banyak pendedahan, bermula dari Mismah-gate, hingga yang terbaru iaitu pengundi dua kali parlimen Lembah Pantai, Isacc Yovan, pasti anda semua tidak sabar untuk beraksi dalam himpunan BERSIH 3.0 yang dijangkakan akan berlangsung bulan November nanti.


EDYES @ edyesdotcom


1 comment:

miji said...

negeri lahir pun lain yang satu 03 satu lagi 10, amende ni??