Tuesday, August 2, 2011

SPR dan JPN - FAKOF!!!




Kurang empat jam selepas Malaysiakini melaporkan seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah telah didaftarkan sebagai pengundi baru, dia nampaknya telahpun menjadi warganegara.

NONEDia kini mempunyai MyKad biru, berdasarkan semakan pada sistem dalam talian yang sama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di mana butiran identifikasi dirinya direkodkan.

Semakan pada sistem pengesahan dalam talian JPN sebanyak dua kali - pada jam 5.48 petang semalam dan 11.30 pagi ini - menunjukkan nama Mismah adalah berstatus PR yang telah mengambil kad MyPRnya (No 640704715238), kad pengenalan bagi PR.

Apabila nombor yang sama dimasukkan ke dalam sistem pengesahan dalam talian SPR, Mismah yang sama adalah pengundi berdaftar yang baru.

Bagaimanapun, satu lagi semakan dengan sistem JPN pada jam 3 petang ini menunjukkan hasil yang mengejutkan - Mismah telah menjadi warganegara dengan Mykad biru.

Statusnya pada sistem pengesahan dalam talian SPR kekal sama pada jam 3 petang - pengundi yang baru berdaftar dalam senarai daftar tambahan pemilih yang dipamerkan oleh semakan umum.


EDYES Wrote:

Mismah oh Mismah, Pagi IC kau Merah, Petang IC Biru Pulak ?

Itu sebablah kita anjurkan BERSIH !!
Itu sebablah kita anjurkan BERSIH !!
Itu sebablah kita anjurkan BERSIH !!

Itu sebab juga, rakyat bersama BERSIH !!
Itu sebab juga, rakyat bersama BERSIH !!
Itu sebab juga, rakyat bersama BERSIH !!

Adakah Putrajaya akan dipertahan oleh UMNO dengan cara jahat macam ini? Bersekongkol dengan SPR adalah talian hayat terakhir UMNO led Barisan Nasional !! Kini, JPN pula campurtangan untuk bantu Barisan Nasional dalam PRU akan datang !!

FAKOF !!!

No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan