Monday, February 22, 2010

TG Hadi: Tiada Kerjasama Dengan UMNO Dalam Pembentukkan Kerajaan!!

 

Abdul Hadi berkata, pembentukan kerajaan melibatkan kedua-dua parti tidak akan berlaku, dengan alasan Pas tidak mahu menjadi mangsa kepada BN atau UMNO yang kini disifatkan sebagai 'bahtera yang sudah bocor'.

Saya harap, atas kapasiti Presiden PAS, TG Hadi boleh menasihatkan semua pemimpin PAS yang selama ini pernah terlibat dengan perjumpaan rundingan gelap pembentukkan kerajaan perpaduan bersama UMNO, supaya menyatakan pendirian mereka menolak sekerasnya unsur UG lantas menutup isu UG buat selamanya.

Walaubagaimanapun, isu entri ini berbeza sama sekali dengan pendirian saya seperti di sini (Kami Mahu TG Presiden Lebih Proaktif) dan di sini (TG Hadi Harus Mohon Maaf). Harap maklum.

3 comments:

Anonymous said...

aku lagi suka PAS utk kekal bersendiri sbg sebuat parti dari pada memasuki UMNO..tinggalkan la PR kerana PAS tak perlu gadaikan prinsip parti utk berjuang. Sekiranye DAP boleh mengekalkan prinsip mereka, kenapa tidak PAS?

jdlah spt fungsi anda yakni menasihati kerajaan dalam bab2 agama sekiranya ade kecelaruan, khilaf or terlps pandang, ia tidak perlu dlm bentuk bangkangan, lebih mulia dari sudut perkongsian pendapat, sharing ideas, discussion etc..

tak perlu la bertelagah sekiranya menyentuh bab2 agama, bangsa and negara kerana objective suma sbg rakyat malaysia dan bangsa malaysia sbnarnye adalah
1..

kurangkan politik yg tak berfaedah kerana rakyat tidak sepatutnye dilibatkan dgn karenah politik yg melampau..

jgn la jd kan diri kita firaun2 kecil kerana agenda politik yg sempit..

Anonymous said...

dia cakap pe pon kau tetap burukkan dia

firaun la lu edyes

Srikandi said...

Macam mana ni Edyes? Bila TGHA diam kamu kata dia pasif, bila dia bercakap kamu kata beri peluru ke musuh. Nak pro-aktif lagu mana lagi? Dia maksudkan lain, kamu terima lain. Baguslah kalau kamu dah dengar penjelasan dia. Lain kali jangan cepat melenting.