Thursday, March 26, 2009

UMNO Cilaka !


ADIOS UMNO PARTI CELAKA YANG MENCELAKAKAN MELAYU

UMNO celaka dipimpin oleh pemimpin perasuah yang celaka

Saya dibesarkan dalam keluarga UMNO. Saya menjadi ketua pemuda UMNO cawangan pada usia 20an tahun. Saya menjadi AJK pergerakan pemuda bahagian selama 3 penggal. Apabila UMNO lama diharamkan saya yang menubuhkan UMNO baru dan menjadi ketua UMNO cawangan selama 2 penggal kemudian saya melepaskan jawatan secara sukarela dengan menyerahkannya memandangkan saya tidak lagi boleh memberikan komitmen sepenuhnya.

Pada ketika itu dalam UMNO tidak jelas ada berlakunya politik wang. Kita memegang jawatan hanya kerana tanggungjawab. Tetapi parti UMNO sekarang ini telah dicelakakan oleh orang-orang melayu sendiri. Kerana kepentingan peribadi mereka menjual bangsa dan agama. Jiwa ahli-ahli UMNO sekarang telah boleh dijual dan dibeli. Inilah keadaan UMNO yang celaka dicelakakan oleh pemimpin-pemimpin ketika ini.

Kita kata kita mahu berubah tetapi perlakuan kita menunjukkan bahawa kita tidak akan berubah sedikitpun. Rasuah politik berleluasa. Para perwakilan celaka telah memilih calon celaka yang akan mencelakakan UMNO sepanjang hayat kita nanti. Kita akan lihat nanti dalam dalam 'by election' terdekat BN akan kalah lagi. Dan saya juga berharap supaya dalam PRU13 nanti UMNO akan terus lenyap dari ingatan orang melayu buat selamanya.

Nampaknya transformasi yang diingini orang melayu dan rakyat tidak akan menjadi kerana perwakilan celaka lebih mengutamakan duit dari kepentingan bangsa. Perwakilan celaka UMNO telah memilih pemmimpin celaka yang merasuah. Celakalah semua orang melayu hendaknya. Memang patutlah orang melayu dicelakakan oleh bangsa lain. Perwakilan celaka lebih megutamakan setia wang dari segalanya.

Saudara, nampaknya saya akan memilih jalan lain selain dari UMNO. Maafkan saya kerana saya tidak dapat menerima pejuang hipokrit menjadi pemimpin. Berdasarkan keputusan hari ini, pemuda dan wanita, percayalah bahawa esok Muhyidin juga akan tewas. Tewas kerana adanya perwakilan celaka yang memilih pemimpin yang memberi duit dari pemimpin yang tidak memberi duit.

Dulu saya rasa elok saja saya tidak sertai mana-mana parti sebagai protes, kini saya rasa saya harus tunjukkan dengan jelas tentangan itu dengan sertai parti lain selain UMNO. Adios UMNO yang tidak akan berubah sampai bila-bila. Adios UMNO parti celaka yang memilih pemimpin celaka oleh perwakilan celaka dan akan mecelakakan orang melayu. Apabila orang bersalah dan disahkan bersalah tidak dihukum dan kita lantik jadi pemimpin - ini asal kecelakaan kita.

oleh blogger berani (http://braveheart-blogger.blogspot.com)



edyes wrote:

Nampak gayanya, khairy juga yang dipilih oleh perwakilan, itulah suara UMNO masakini yang kononnya inginkan 'perubahan'. Dengan poket yang penuh diisi melampuh-lampuh setelah menempuh salam berisi, mereka umpama menyerahkan negara ini kepada Khairy Jamaludin.

Terima kasih UMNO ! Kami rakyat Malaysia yang inginkan perubahan mengucapkan SELAMAT MENJADI PEMBANGKANG kepada UMNO sejurus PRU13 berakhir.




8 comments:

SUKJ said...

Bro,

Ciss berdebah kau kata UMNO cilaka...kihkihkih.

Habis PKR apa pula...setan cilaka? kihkihkihkih

Edyes said...

Apa khabar haji?

seronok la haji, yang ditaksub itu menang...

boleh la haji pergi haji lagi tahun nie... hehehe

P.E.M.A.N.T.A.U said...

SUKJ....

x paham2 lg ke?... aku pun UMNO juga dulu,tapi bila tgk mcm ni pesalah rasuah pun lepas & jadi ketua pemuda

nak ngaku bekas penyokong UMNO pun jd malu...

ADIOS UMNO

Anonymous said...

aku pun dulu sokong umno jugak..tapi sekarang tidak lagi..dan tidak akan lagii..!!!heheheh
ble bagi link tak??
hebohkan ke seluruh Malaya!!

bERANIKAN hATI said...

salam sdr,
keseluruhan artikel di-copy dari blog saya: bERANIKAN hATI> http://braveheart-blogger.blogspot.com
kenapa tidak lakukannya dengan lebih baik dengan menyiarkan url-nya sekali?

Edyes said...

sepuluh jari disusun, maaf ampun dipohon.

tiada alasan untuk menjawab persoalan ini melainkan penyelesaian. saya akan buat perubahan pada entri ini...

terima kasih atas makluman.

ps: saya akan letakkan link saudara di bloglist dan laman berita blog di edyesdotcom

Toi'Toi' said...

tengok berita malam tadi
macam CELAKA!!!

TokMudim said...

Sibuk dengan PAU , segarkan minda anda.

Uji Minda anda : Dimanakah maksud ayat dibawah ni biasa disebut-sebut??

Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku.

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan