Monday, June 21, 2010

Jawapan Saya Untuk Blog Ali Zaidan

Salam,

Atas keperluan, entri kali ini ialah bagi membalas kenyataan yang secara terus melibatkan diri saya di sebuah blog rakan iaitu blog Ali Zaidan. Antara kenyataan di blog tersebut adalah seperti berikut;

Kembali kepada Projek Langgar Hadi. Aku berhajat kemukakan beberapa cadangan lepas aku tonton video Edyes ini. Pertama sekali kena ingat, aku tak minat pun untuk peduli sama ada projek ini berjaya atau tidak, ada hasil atau tidak. Tapi sebab aku tau kamu semua ni keras sangat nak terima penjelasan kami, maka tak ada cara lain nak suruh kamu semua puas hati melainkan dengan jumpa TGHH juga (itupun belum tentu puas hati!)
Baca seterusnya di entri yang bertajuk - Cadangan Akhir Untuk Bro Edyes


Di bawah adalah jawapan saya seringkasnya, kerana kita juga perlu move on!

Salam hormat,

1. Terima kasih atas cadangan. Saya memandangnya atas sudut positif.

2. Saya tidak akan ulas entri saudara dengan panjang lebar. Ulasan hanya ikut keperluan.

3. Jika tidak kerana 'perlanggaran' di muktamar, manakan kami akan dijemput oleh Dr. Shamsuri untuk merealisasikan sebuah pertemuan yang ditunggu-tunggu.

4. Surat rasmi untuk dihantar ke Jln Raja Laut (CC kepada songkok Putih utk disampaikan kepada Dr. Shamsuri)sedang dibincang dan didraf. InsyaAllah

5. Mengapa bukan Khalid Samad? Kerana beliau bukan seorang presiden.

6. Cadangan saudara untuk off-record itu akan dipertimbang. Kerana kami bukan wartawan, kami yakin punya cara.

7. Untuk pengetahuan saudara, Aduka Taruna akan mengemukakan segala hujah terpendam untuk tuan presiden. Hujah dengan hujah, pasti saudara ada keinginan melihat hasilnya.

8. Jika selama ini kita sering menyindir betapa pemimpin UMNO itu bacul kerana kebanyakkan dari mereka tidak suka berdebat dengan hujah, kerana mereka juga sedar bahawa tiada hujah yg membuatkan umno diterima. Oleh demikian, saya mengharapkan hujah TG Presiden dapat mematahkan hujah Aduka.

9. Ingin dimaklumkan, seingat saya, blog edyesdotcom tidak pernah menyentuh perkara-perkara yang diketengahkan oleh Tulang Besi. Jika ada pun, mungkin secara kebetulan. Kerana saya seorang blogger yg tidak mudah menerima sebarang sumber yg tidak sahih.

11. Saya begitu tertarik dengan pendekatan saudara terhadap isu. Di harap saudara akan lebih aktif menulis menjelang PRU-13.


EDYES

1 comment:

Unknown said...

Salam...
Pak Long menunggu dan amat berharap adab menegur dipelihara...