Wednesday, June 16, 2010

Rangkuman Berita 16Jun2010

1. GEGAR Akan Menggegar!

Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (Gegar) bercadang meneruskan misi menuntut kerajaan Pusat membayar royalti minyak kepada rakyat Kelantan melalui satu perhimpunan sempena lawatan Najib Razak ke Kelantan esok.

Setiausahanya, Mohd Hisyamuddin Ghazali berkata Gegar akan meneruskan hasrat murninya itu sehingga episod tuntutan tersebut menemui garis penamatnya.

Kain rentang bersaiz 4 x 20 kaki yang bertulis "PM: MANA DUIT ROYALTI KELANTAN RM2 BILLION?? akan dinaikkan oleh pengGEGAR!


2. Pembinaan Istana Negara - Tanpa Tender Terbuka, Tanpa Jaminan!!

Keselamatan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bakal dalam keadaan berbahaya, kata ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming kerana seorang daripada kontraktor yang dipertanggung-jawabkan membina laluan ke istana baru itu adalah kontraktor yang sama membina Stadium Gong Badak di Kuala Terengganu yang runtuh tahun lalu.


Pada kejadian itu, struktur bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang bernilai RM300 juta itu runtuh, kurang setahun selepas siap pada 2008 dan digunakan sempena Sukan Malaysia Ke-12 (Sukma) yang Terengganu menjadi tuan rumah. Ia kini tersadai tanpa sebarang usaha pemulihan.


3. ADUN Malim Nawar

Pakatan Rakyat membuka ruang kepada semua ahli parti, ahli DUN dan juga ahli Parlieman, supaya membuat keputusan samada untuk kekal bersama PR ataupun keluar menjadi bebas-BN-friendly. Pastikan tidak kembali ke Pakatan Rakyat sebelum PRU-13 bermula kerana tiada lagi tempat bagi katak-katak seperti anda!

Hiduplah dengan duit yang berjuta itu, pastinya akan cepat habis untuk orang-orang pengkhianat seperti anda (yang melompat).


4. Siapa First Lady?

Siapa peduli?


5. Inkues Teoh Beng Hock

Adakah pemuda ini akan dapat pembelaan setimpal?

When Injustice Became Law, Resistence Become Duty !!!

No comments: