Friday, June 25, 2010

Blogger Pondan, Blogger Pro-Ulama ??


Kepondanan seseorang blogger terserlah apabila beberapa kali membangkitkan isu tidak ada kena mengena dengan agenda semasa disebalik mencanang "akulah blogger pembela ulama".

Blogger pondan membiarkan diri terhina dengan entri yang berkali-kali membetul-tampal kerapuhan diri sendiri apabila mengulas berkenaan 'status Tulang Besi(TB) di blog Blog Perisik Rakyat'. Untuk makluman, blog Perisik Rakyat dimiliki oleh Topeng Perak(TP) secara mutlak, tetapi blogger pondan memilih untuk menghabiskan banyak masa dalam beberapa entrinya mencanang TP telah dibersihkan dari pengaruh TB sedangkan ia bukanlah isu yang wajar dibincang di kala banyak isu-isu yang sepatutnya menjadi makanan blogger untuk menekan kerajaan BN dalam pelbagai 'angle' atas kebijaksanaan tersendiri.

Berapa banyakkah masa yang terluang? Adakah masa yang terluang oleh blogger pondan untuk menghentam TP dalam isu yang tidak munahsabah itu milik mereka? Membuang masa dan mengakui bahawa masa mereka adalah milik mereka dan boleh dibuang mengikut sesuka hati adalah pernyataan dayus. Masa itu milik Allah, lebih mulia jika lebih banyak masa diluangkan ke jalan Allah. Menghabiskan masa blogging untuk menentang ketidak-adilan, menentang kerajaan zalim selain menegakkan syiar Islam itu juga adalah satu perjuangan ke jalan Allah. Kerana Allah maha adil.

Bagaimana blogger pondan ini mengzalimi masa ?

Begitu menyedihkan apabila blogger pondan ini memilih untuk mem'bangang'kan blogger lain ketika terbongkarnya berita ; betapa FELDA yang sepatutnya membela nasib melayu, dirompak habis-habisan tabung rezabnya untuk bail-out kerajaan 1Malaysia setelah perlesenan judi sukan mendapat tentangan hebat dari rakyat. Apakah ada entri ini dari blogger pondan?

Blogger pondan ini juga menghabiskan masa untuk mencari gambar edyes di serata blog edyesdotcom supaya dapat disebarkan seantero blogosfera, padahal gambar yang dipetik dan diletakkan dalam blog pondan tersebut telah dipublishkan sendiri oleh edyes dengan tag "edyes bersama kartunis Zunar". Oh dayus dan pondan, di kala masa yang terluang sia-sia itu juga, telah terbit berita gempar betapa pembelian scorpene akan disiasat oleh perundangan negara Perancis.

Lagi mengharukan, blog pondan jahanam ini mengaku mempertahankan ulama tetapi menggadaikan masa untuk mem'bangang'kan Topeng Perak buat kesekian kalinya, sedangkan Tuan Guru Presidennya berdepan tuduhan fitnah membawa fahaman wahabi, yang membolehkan Tuan Guru Presiden disumbat sebagai tahanan tanpa bicara. Ini blogger pondan yang telurnya tersepit ke dalam atau blogger yang menyokong tindak tanduk UMNO?

Blogger pondan tidak punya masa untuk pertahankan Tuan Guru? Tidak punya masa untuk pertahankan ulama ?

Di satu ketika, pernah seorang pemberi komen memohon pendapat blogger pondan untuk mengulas isu pemansuhan UPSR dan PMR. Namun pertanyaan bernas dibakulsampahkan dengan jawapan "nak ulas isu banyak tapi masa saya yang tak banyak." . Maka tidak hairanlah kita, kerana sesingkat masa yang ada pada blogger pondan nyah pekan itu hanya khas diperuntukkan untuk mengulas isu status Tulang Besi di mata blog pejuang rakyat. Malahan, mungkin juga kerana isu itu dibangkit kerajaan, maka adalah segan untuk mengecam sebentuk mana yang boleh.

Juga blogger pondan ini tidak punya masa untuk ulas isu yang tidak menyebelahi UMNO?
 
Oh blogger pondan yang dayus lagi merugikan, kerana telah terpilih menjadi khalifah bumi ini tetapi tidak tahu siapakah musuh sebenar. Muncung laras senapangnya berpusing ke arah diri sendiri dan rakan seperjuangan. Menjadi blogger adalah satu penghormatan kerana kelas kita yang istimewa, tetapi mengapa menghabiskan masa untuk merendam diri sendiri dalam takungan kumbahan? Aduh malang, mengapa tidak sperma lain yang cecah sampai dulu ke telur ovum ibunya?

Berikut adalah intisari entri bagi blogger pondan lagi dayus yang merugikan dunia blogging; 

  • Jawapan untuk Topeng Perak 2 kali Bangang

  • Masih menegak benang basah untuk memburukkan Ustaz...

  • Topeng Perak singkirkan Tulang Besi daripada Peris...

  • Mana perginya wang puluhan ribu Tabung Guaman?

  • Zahrain pernah minta pasir, Tulang Besi pernah min...

  • Fitnah kepada almarhum Ustaz Fadzil Mohd Noor

  • Fiksyen Langgar Hadi versi 3D

  • Menjawab tulisan TG Bukan Maksum, Tidak Bermakna ...

  • Lagi pasal kamera

  • Ulasan satu untuk tulisan Topeng Perak

  • Jika kita boleh berfikir 2 kali

  • Tulang Besi @ Sluaq Dalam menunjukkan kebodohannya...

  • Kenapa pilih jadi bangang?

  • Kenapa bodoh sangat? 

  • Ali Zaidan Cakap Tak Serupa Bikin

  • Andai UMNO Pilihan Hati

  • Cadangan Akhir Untuk Bro Edyes

  • Langgar, Curang dan Bohong

  • Muktamar, Media, Langgar Hadi 

  • FAKAQ PERLEKEH DR SAM & PRESIDEN PAS...

  • BADWI KENCING DALAM MASJID...

  • TAKZIAH KAT ONE G!

  • "Umno lebih jahat dari Yahudi!" -Pas Ganu
Intisari entri di atas ialah pembuangan masa oleh blogger-blogger pondan jahanam sepanjang bulan Jun 2010 yang telah memasuki hari ke 26. Apalah nasib jika mereka menghabiskan sepanjang tahun dengan penulisan pondan menghentam rakan sealiran. Atau blogger pondan ini adalah songsang dari perjuangan?
 
Jika melihat kepada artikel mereka, di manakah artikel yang menentang kebejatan UMNO? Atau mereka yang pondan ini akan katakan, tak bangkang bukan maksudnya setuju? Di manakah hilangnya cybertrooper UMNO jika bukan disebalik blog-blog yang hanya mengucar-kacirkan hubungan inter-blogger Pakatan Rakyat, daripada mengukir entri dengan tulisan yang menekan kerajaan? Hanya blogger pondan sahaja yang tahu jawapan.
 
Oh blogger pondan yang dayus lagi merugikan, adalah lebih baik kalian-kalian semua bersatu hati dan jiwa, untuk mempertahankan ulama fesyen baru keluaran UMNO, kerana ketika artikel buang masa ini ditulis, 40 orang ulama telah bersedia menyeberangi lautan neraka 500 tahun akhirat lebih awal dengan memilih menyertai UMNO, demi survival UMNO dengan mempromosi persepsi. Ulama-ulama niamakahai ini memerlukan pondan seperti anda semua supaya nasib mereka terbela dicelah kemungkaran parti ketuanan melayu.
 
Akhir kata, tidaklah saya peduli, akan berjela-jelanya entri si blogger pondan untuk menyembelih setiap inci bait-bait entri di atas yang saya katogerikan sebagai sebuah entri buang masa. Saya akui saya membuang masa, kerana melayan kepondanan blogger pondan. Namun, saya harap tuan-tuan pembaca tidak mengulangi kesilapan saya, memondankan masa dan massa.
PS: Jika ada yang bertanya, mengapa tidak di'link'kan senarai intisari blogging di atas, maka saya jawab "Malangnya, masa yang diperuntukkan untuk membuat link itu, telah saya gunakan untuk mengkaji status blogger-blogger pondan di mata pembaca budiman".


EDYES - 25 JUN 2010

3 comments:

SearchForHeaven said...

membazir masa dengan meruntuhkan apa yang dibina sebelum ini..

hehe.. itu lagi membazir..

lu pegi langgar TGHHA tu.. agak2 laa..
bazir tak masa lu.. wakaka..
katakan lu berjaya..

lu ingat undi akan naik untuk ISLAMIC state??

isu TGHHA-wahabi..

lu tengok ape geng lu buat.. fakaq buat..

wakaka..

dalam membela.. diperli plak.. wakaka..

hehe..

takkan lu takut membazir kot nak langgar haji Hadi..
takkan nak tunggu cuti hari jumaat...

haha..

dalam Isu Wahabi ni..
sape yang hotkan isu ini?? malaysiakini..
hehe.. pastu.. statement dia orang tu, betul tak??

isu TGHHA pengganas??
hahaha..
berani UMNO nak tangkap??
hehe.. alaa.. jemaah rusila jer pun..
standard otak rusila.. wakaka

Anonymous said...

Bhai..

Aikkk??? Lu pun cakap tak serupa bikin...

Adoka panggil lu tolong jadi supir..huhuhuu

baca neh...

http://penembakbabi.blogspot.com/2010/05/pondan-lebih-mulia-dari-celaka.html

Mohd Sufian Husin
Merlimau, Melaka.

Anonymous said...

celako buat keje celako utk agenda celako
pondan buat keje pondon utk ptahankn geng pondan
apsal mau kata pondan tembak celako buang masa tapi celako tembak pondan takpe plak aparaaa ....

utk pjuangan celoka jgn kacau geng pondan utk agenda celako

geng 2-2