Monday, August 17, 2009

Penyokong UMNO Tak Boleh Masuk Syurga ?

Rasa macam pelik betul apabila ungkapan tajuk di atas terpacul dari mulut TGNA. Tetapi di atas beberapa perkiraan saya percaya ada benarnya.

Menyokong kezaliman juga terdedah kepada neraka... Memutarbelitkan pernyataan seorang pemimpin juga boleh dikira fitnah dan mungkin lambat untuk diberi pelepasan masuk ke syurga.

wallahualam...

Ajal maut, jodoh pertemuan, syurga neraka, adalah kerja Tuhan. Nasihat saya, janganlah sokong kezaliman, ayuh kita tolak UMNO!

13 comments:

Anonymous said...

Wathilah bin al-Asqa pernah bertanyakan makna 'asabiyyah kepada Nabi Muhammad s.'a.w.w, lalu Nabi yang suci menjawab: "('Asabiyyah ialah) kamu menolong kaummu atas kezaliman" (Riwayat Abu Daud)


"Sesiapa yang berperang di bawah panji kebutaan, marah kerana 'asabiyyah, menyeru orang lain agar bersikap 'asabiyyah atau membantu golongan asabiyyah, lalu terbunuh, maka kematiannya adalah jahiliyah" (Riwayat Muslim)

Anonymous said...

gila isim .. siapa nik aziz menentukan mereka yang masuk syurga neraka? dan siapa anda untuk menentukan siapa masuk syurga neraka?

wallahualam ..

dino_yp@yahoo.com said...

Ayuh bersama2 tolak kesesatan! Tolak PAS!

Anonymous said...

stupid anon aug 2009 9.03am,
nik aziz dia menyampaikan apa yang benar tertulis dan tertera dlm al quran dan as sunnah akan apa terjadi kepada orang yang menzalimi atau suka memfitnah orang......dan memang bukan dia yang menentukan siapa ke syurga dan siapa keneraka.......lu belajar muqaddam dia belajar lebih dari lu bro....betulllah kata nik aziz kalau lu duduk diatas atau menyokong landasan politik jumud atau percaya....yang ada unsur unsur seperti yang nik aziz cakap, memang saham lu keneraka memang dah confirm.....lu pikir la sendiri

Anak Lawin Papulut said...

Ya jawapan anony 9.03 merapu dan bebal.BukanTGNA menatakan dia menentukan masuk surga atau tidak tapi dari segi fiqhnya,tak kiralah figh sirah,figh tasawuf atau sebagainya.Memang jelas jika undi diberikan kepada si penzalim contohnya untuk berkuasa..maka tanggunglah saham kezalimannya nanti di sisi Allah..kerana kita membantunya berkuasa dengan kezalimannya...

orang umno ...tak penting semua nie...yang penting..matlamat menghalalkan cara...

Anonymous said...

stupid anon aug 2009 10.26am,

nik aziz dia menyampaikan apa yang benar tertulis dan tertera dlm al quran dan as sunnah akan apa terjadi kepada orang yang menzalimi atau suka memfitnah orang......

ok .. anon yang pandai 10 26am

bagaimana pula warga P.R yang menzalimi dan memfitnah ? yang menyalahguna ayat2 Alquran ( khasnya bukan Islam) ?

anak lawin parput

kalau aku cakap gini aku otomatik penyokong B.n ? wah, senangnya ..

menegur bukan bererti menyokong dan membangkang baik B.N atau P.R .. demi Agama Islam ku yang tercinta ..

paloi bin mulau said...

rasa kelakar bila memberi komen tapi kita tak tahu hujung pangkal kata2 nik aziz. maaf la tapi teman berat nak percaya laporan2 dari bernama dan media haprak amno.

kalau ada teks ucapan/temuramah yg penuh baru kita tahu apa maksud nik aziz sebenar.

kalau nik aziz kata kaki menipu tak boleh masuk syurga bagaimana? adakah nik aziz yg menentukan si penipu tak boleh atau boleh masuk syurga?

tentu saja nik aziz berkata begitu sbb sapa2 membuat dosa tak boleh masuk syurga. tambahan pula timbangan dosanya lebih berat dari amalan baiknya.

kalau soalan tersebut bertanya apakah org yg berbuat kezaliman seperti amno berlaku zalim pada org islam, layak utk mereka memasuki syurga?

saya rasa anda sendiri ada jawapannya. sudah pasti jawapan anda akan ada amno...ada tidak layak. tapi anda juga tahu bukan anda yg menentukan.

jadi bagus kita dapatkan ayat sebelum dan selepas dari kata2 org amno tak boleh masuk syurga itu.

daaksaytunk said...

liPAS mula masuk ke kawasan penamaan calon dengan "take beer" laungan - hidup rakyat, mansuh ISA, Tombang BN, Hancur BN, BN Rasuah, BN Zalim, REfORMASI,Polis Zalim, tolak Najib .....abis ngumpat mengata...depa pun bersalawat ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W., berdoa pulak.. adakah ini parti Islam? Islam ajar kita macamni ka? anda fikir-fikirkanlah...
anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com

Anonymous said...

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.
huud:13

Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).
al-baqarah:214

Adakah kamu menyangka bahawa kamu akan masuk Syurga padahal belum lagi nyata kepada Allah (wujudnya) orang-orang yang berjihad (yang berjuang dengan bersungguh-sungguh) di antara kamu, dan (belum lagi) nyata (wujudnya) orang-orang yang sabar (tabah dan cekal hati dalam perjuangan)?
ali-'imraan:142

Sesungguhnya orang-orang yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami dan yang angkuh (merasa dirinya lebih) daripada mematuhinya, tidak sekali-kali akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan mereka tidak akan masuk Syurga sehingga unta masuk di lubang jarum dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang melakukan kesalahan.
al-a'raaf:40

Toi'Toi' said...

rasa2nya ada lagi ungkapan awal dan terakhir daripada ayat Penyokong umno tak boleh masuk syurga.

biasalah umno terkenal dgn putar belit cerita.

nasib la tak berlaku apa2 yang teruk kat muhiddin. itu pun masih tak sedar lagi

Anonymous said...

Nik aziz pun belum tentu masuk syurga.

Anonymous said...

Masa aku kat tadika cikgu ajar sapa menipu, mencuri, memfitnah, menzalimi, masuk NERAKA!! Puak2 AMNGOK rasanya menipu rakyat tak??? Curi duit rakyat (TAX PAYER) tak??? Memfitnah DSAI tak??? Menzalimi tahanan ISA tak??? Pada mereka yang menyokong Kezaliman dan kemungkaran, tak payah TGNA cakap sesipa yang menyokong kemungkaran neraka...Budak 6 tahun pun tahu sapa ahli NERAKA!! Aku rasa puak UMNGOK nie tak pegi sekolah kot??? sebab tu selalu dibodoh bodohkan...kesian MELAYU tak sedar2 lagi!!! ALLAH HUAKBAR!!!

Anonymous said...

Masa aku kat tadika cikgu ajar sapa menipu, mencuri, memfitnah, menzalimi, masuk NERAKA!! Puak2 AMNGOK rasanya menipu rakyat tak??? Curi duit rakyat (TAX PAYER) tak??? Memfitnah DSAI tak??? Menzalimi tahanan ISA tak??? Pada mereka yang menyokong Kezaliman dan kemungkaran, tak payah TGNA cakap sesaipa yang menyokong kemungkaran masuk neraka...Budak 6 tahun pun tahu sapa ahli NERAKA!! Aku rasa puak UMNGOK nie tak pegi sekolah kot??? sebab tu selalu dibodoh bodohkan...kesian MELAYU UMNGOK yang tak sedar2 lagi!!! ALLAH HUAKBAR!!!

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan