Tuesday, August 4, 2009

Pendedahan Hebat : Peserta Demo Diupah ?

Aduhai...

Apalah benak sangat rakyat Malaysia untuk mempercayai berita serupa ini. Adalah menjadi sesuatu yang memalukan apabila ada cubaan untuk menyamakan semangat rakyat yang mengejar keadilan dengan penyokong UMNO yang cintakan duit semata-mata.

Masih saya ingat penyokong UMNO pada PRK Bukit Gantang. Semuanya budak-budak lepasan SPM yang masih mentah. Masih belum boleh mengundi tetapi dah tercongok merayu undi. Mereka ini diupah, mereka ini dibayar ! Entah RM50, atau RM100, mereka dibayar untuk menyokong UMNO.

Berbalik kepada demo anti-ISA, adakah anda bijak pandai boleh percaya bahawa penyokong keadilan sejagat dan penentang kezaliman di bayar untuk menghadapi rintangan FRU bersama gas pemedih mata dan air beracun?

Kita ketahuan bahawa penyokong UMNO dibayar. Kerana telah menjadi kebiasaan dan ia terbukti pada perhimpunan Agung UMNO yang lalu di mana seorang calon yang paling sedikit pencalonan telah memenangi jawatan yang dipertandingkan. Mengapa kita percaya UMNO dan 'kepala rahman' tidak boleh dipisahkan ialah kerana rasuah telah sebati di peringkat pimpinan tertinggi UMNO hinggakan ke akar umbi penyokong UMNO.

Oleh demikian, tolonglah jangan samakan keperibadian penyokong UMNO dan penyokong keadilan sejagat. Jangan samakan manusia durjana yang sanggup menggadai maruah bangsa demi kemewahan sendiri dengan manusia yang memperjuangkan nasib bangsa tanpa mengira halangan yang terpaksa ditempuh. tolonglah jangan samakan...




5 comments:

Anonymous said...

bangsat punyer menteri!!!!

korang ingat kami nie mudah dibeli macam ahli2 UMNO ke???

kami tak kebuluq nak jual maruah harga diri. kami tak tetapkan harga untuk menyokong perjuangan membebaskan negara ini dari kezaliman !!!!

UMNO perasuah besar ! PKFZ macamana? TBH macamana??
pukimak bullshit punyer utusan!

paloibinmulau said...

bro,

jgn marah2 hehehehe. kalau betoi ada ngaku diupah itu cuma budak2 yg diupah oleh amno. depa saja suruh polis tangkap. pas tu panggil wartawan dok juai cerita.

kalau tak caya tunggu je budak2 ni kana dakwa di mahkamah atau tidak? kalau lepas mcm tu je memang sah budak2 ni amno yg upah hikhikhik

Anonymous said...

tu la....depa mmg mcm tu..xde modal nk jual cerita...

ape kata kita tny rais tu..dia tau x bp ribu dia dh abiskn duit beli gas pemedih mata n water canon?..jwp..jgn xjwp...

Edyes said...

berapa ribu pulak diorang habis duit kat Manik Urai?

alfateh said...

salam bro edyes, saya rasa rais yatim dan wartawan UM tak faham kot bahasa melayu walau mereka yang tulis.

merujuk kepada UM
''Anak-anak muda yang mengambil bahagian ini secara SINIS mengatakan mereka terima upah untuk berarak"

dah kalu secara sinis, maksudnya anak2 muda tu perli UMNO la. itu pun tak faham..sedih betull...apala malang dapat menteri macam ni

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan