Monday, April 30, 2012

Rangkuman Video TERBAIK Setakat Ini !! WAJIB TONTON!! #BersihStories


s

Rangkuman video terbaik yang aku jumpa dan siarkan setakat ini. Video klip yang penuh dengan aksi berani rakyat Malaysia membuat bantahan terhadap sistem pilihanraya yang tidak adil. 

Setelah pelbagai cara rundingan telah diusulkan kepada SPR, semua 8 tuntutan bukan sahaja tidak dipertimbang untuk diperbetul malah pihak kerajaan mengambil kesempatan mengukuhkan lagi bentuk-bentuk penipuan di atas nama PSC. Pendedahan IC bertarikh luput dan juga pendedahan nombor ahli Umno bagi Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR memburukkan lagi imej badan yang bertanggungjawab memastikan pilihanraya berlaku dengan adil.

Kini majoriti rakyat telah hilang kepercayaan kepada SPR tetapi juga kepada sistem demokrasi yang dilaungkan dalam perlembagaan Malaysia. Hasilnya, BERSIH 3 menjadi himpunan terbesar dalam sejarah negara!

Berbalik kepada video di atas, keberanian ini adalah hasil dari amarah kepada pemerintah yang sanggup menggadai kedaulatan negara semata-mata untuk terus berkuasa. Salah satu klip daripada video di atas menunjukkan pihak polis terlebih dahulu cuba untuk melanggar Dr Chin Huat yang ketika itu menyebut dengan jelas agar demonstran bersurai.

Rusuhan sebenarnya dibuat oleh pihak polis, bukan rakyat !! Nantikan ulasan penuh saya dalam sedikit masa lagi...


EDYES REDUAN

2 comments:

Anonymous said...

buatlah macamanapun najib oi...PRU13 hangpa gereti lingkup.Nape tarak pecayee?? sila bubar parlimen.Hang nak bubar bila pun ada kami kisah....he he

wangian said...

bersih 3.0: satu pandangan berbeza