Friday, April 20, 2012

CABARAN MAHASISWA SAMM UNTUK WARIS MALAYA

SAMM Segmentasi Mahasiswa ketika menganjur 'Program Anak Muda Merasai Kemiskinan Rakyat'


Kumpulan Waris Malaya yang dilancar Presiden Umno

Kenyataan Terbuka
20 April 2012

CABARAN MAHASISWA SAMM UNTUK WARIS MALAYA

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)  Segmentasi Mahasiswa mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan biadap oleh samseng upahan di bawah kelolaan Waris Malaya, ke atas mahasiswa yang berkampung di Dataran Merdeka untuk menuntut pendidikan percuma.

Merujuk kepada sekumpulan samseng telah bertindak merosakkan khemah-khemah di kawasan tersebut dan mencederakan mahasiswa yang mempertahankan kedudukan mereka di kawasan terbabit. SAMM segmentasi mahasiswa kesal dengan tindakan tidak bertamadun dan memalukan tersebut. SAMM beranggapan bahawa sebarang bentuk keganasan dalam kejadian yang berlaku pada malam tersebut harus dipertanggungjawabkan sepenuhnya oleh regim UMNO/BN. Baru-baru ini Waris Malaya juga dilancarkan oleh Presiden Umno.

Seharusnya jika terdapat di kalangan pihak-pihak tertentu  yang tidak berpuas hati dengan kumpulan mahasiswa tersebut, hendaklah bertindak dengan cara yang lebih melambangkan kekuatan ilmu dan hujah bukan dengan menggunakan kekerasan.

Seraya itu, SAMM memberi cabaran kepada pihak terbabit (Waris Malaya) supaya tampil kehadapan dan nyatakan dengan prinsip mengapa tindakan tersebut dilakukan. SAMM juga mencabar wakil kepada Waris Malaya untuk berdebat secara ilmiah di Dataran Merdeka dengan mahasiswa dihadapan umum supaya rakyat dapat menilai perjuangan pihak mana yang lebih benar.

Jika Dataran Merdeka menjadi soalnya, maka kita memilih Daratan Merdeka sebagai tempat yang paling sesuai untuk wacana debat diadakan. Pilihlah walau Ezam Md Noor sekalipun untuk berdebat, kami mahasiswa dari SAMM dan kumpulan mahasiswa lain yang bernaung di bawah Solidariti Mahasiswa Malaysia sedia untuk menghantar wakil. Sila nyatakan tarikh dan masa.

Akhir sekali SAMM beraharap pihak berkuasa khususnya Polis Di Raja Malaysia PDRM melakukan siasatan dengan segera ke atas kumpulan yang bertanggungjawab melakukan serangan tersebut dan jangan biarkan sistem polis diperalatkan oleh  pihak-pihak yang mempunyai kepentingan politik.

Wan Farel
Penyelaras Segmentasi Mahasiswa
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

1 comment:

antiasobiyah said...

ALGOJO ALGOJO UPAHAN NI BUKAN APA,AKAI TARAKKK MCM.CIBAI..SAHUT LA CABARAN MSISWA SAMM,KITA ORG MAU TENGOK,LEMAKAHAI....PUKUL CURI,JERIT MCM.BABI HUTAN...KEPALA HAMPA AJAQ MCM TU KA,MCM SETANNNN