Saturday, December 3, 2011

Mah Sudah Baca Risalah Ini?



Pelajar Malaysia yang menuntut di luar negara dinasihat supaya tidak mudah mempercayai sebarang khabar angin atau fitnah yang disebarkan pihak tidak bertanggungjawab di internet.

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor semasa memberikan nasihat itu berkata sebagai golongan terpelajar mereka tidak seharusnya mudah mempercayai sesuatu berita sebaliknya perlu menggunakan kewarasan akal untuk menilai kesahihannya.

Risalah "Imelda Rosmah Boros" ini bukan bermula di internet, tetapi disebarkan ke seluruh negara secara atas tangan. Risalah yang menjelaskan secara terperinci khususnya mengenai isu cincin puaka yang menjadi bahan bualan hingga ke hari ini.

Kisah cincin ini bukan sahaja meliputi ruangan 'internet' semata-mata. Kisah cincin ini dibukukan setebal 16 mukasurat dan merebak ke seluruh negara dengan kekuatan 25ribu naskah. Kini SAMM sedang berusaha untuk menyampaikan risalah ini dalam bentuk .pdf dan InsyaAllah akan dimuat-naik tidak lama lagi...

Klik di sini untuk melihat risalah yang dimaksudkan yang telah di scan di atas bantuan seorang rakan blogger...


EDYES @ edyesdotcom


1 comment:

Anonymous said...

Betapa Rosmah merendah-rendahkan intelektualiti pelajar-pelajar kita. Suami orang beginikah yang ingin terus diangkat sebagai pemimpin oleh rakyat Malaysia? Pemikiran kami bukan serendah tahap pemikiran pelajar-pelajar UiTM seperti yang dinyatakan oleh bekas boss UiTM Mister Potato.