Wednesday, January 15, 2014

Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib.

Kenyataan Media
15 Januari 2014

Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib.

Nama Rosmah Mansor sekali lagi dipetik menjadi kontroversi nasional apabila didakwa membiayai sebuah filem Hollywood melalui anaknya Riza Aziz yang menjadi penerbit filem tersebut. 

Dakwaan tersebut dilaporkan oleh beberapa media arus perdana termasuk M-star Online yang menyatakan terdapat tuduhan bahawa filem terbitan Riza Aziz mendapat sumbangan kewangan dari ibunya. M-Star Online bagaimanapun tidak menyatakan dengan jelas sumber tuduhan tersebut.

Riza Aziz merupakan anak Rosmah bersama bekas suaminya, Abdul Aziz Nong Chik. Baru-baru ini, susuk yang sama telah terpalit dengan skandal pembelian kondo mewah di New York bernilai RM111 juta.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan tegas mempersoalkan dari mana datangnya kemewahan luar biasa keluarga Perdana Menteri?

Semua dakwaan ini telah dilaporkan secara meluas oleh media yang berwibawa, bukan dipetik dari blogger politik semata-mata. Sedangkan sebelum ini ramai pimpinan politik anti-kerajaan yang ditangkap dan didakwa hanya dari sumber pihak yang tidak kredibel.

Maka SAMM mendesak satu Jawatankuasa Siasatan Diraja ditubuh bagi menyiasat semua dakwaan kemewahan luar biasa sejak Najib memegang jawatan Perdana Menteri. SAMM juga menggesa agar Najib Razak dan Isterinya diberi cuti sehingga siasatan selesai dan pucuk pimpinan negara harus dipangku oleh mereka yang layak.

Ketika rakyat bergelut dengan kenaikan kos sara hidup, keluarga Perdana Menteri dan menterinya pula bermewah-mewahan. Dalam masa yang sama, mereka seru rakyat supaya berjimat - ini sangat kontradiksi.

EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

No comments: