Thursday, January 2, 2014

SAMM SARAWAK MENGUTUK TANGKAPAN AKTIVIS YUSOF BAHARUDDIN

Kenyataan Media 

2 Januari 2014


SAMM SARAWAK MENGUTUK TANGKAPAN AKTIVIS YUSOF BAHARUDDIN


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Sarawak mengutuk tangkapan saudara Yusof B. Baharuddin hingga membawa kepada tahanan reman selama tiga hari. 


Saudara Yusof yang juga merupakan anggota SAMM Sarawak ketika ditangkap, baru sahaja menghantar delegasi SAMM Kebangsaan ke lapangan terbang Kuching. Beliau juga telah membantu segala pergerakan SAMM Kebangsaan di Kuching selama beberapa hari. Apakah kerana tulisan beliau di laman sosial atau keterlibatan beliau dengan kempen Nyah Taib yang dilancar SAMM, maka beliau ditangkap dan direman hingga 3 hari?


SAMM Sarawak berasa kesal kerana pihak polis sentiasa mengamalkan sikap dwi-standard apabila begitu cekap dan pantas menangkap aktivis yang bangkit melawan, tetapi membisu dengan setiap ancaman pengguna facebook terhadap pimpinan Pakatan Rakyat dari kalangan penyokong kerajaan.


Kami SAMM Sarawak mendesak supaya anak muda Sarawak bangkit dan lawan Regim Taib yang semakin mengila merompak hasil mahsul negeri demi memperkukuh kekayaan empayar ahli keluarganya. Salahguna kuasa turut berlaku, tanah hak milik rakyat Sarawak terus dirampas manakala siapa yang lawan akan diheret ke lokap.


Rakyat sarawak jangan lagi takut dengan Taib Mammud, kita harus yakin dan berani, cukuplah puluh tahun ditindas. Bersatulah kita rakyat Sarawak menuntut Hak dan pertahankan bumi kenyalang ibu pertiwi tanah tumpah darah kita. 


Ayuh bersama, kita "NYAH TAIB".

 

Perjuangan adalah perlaksanaan kata – kata

Selamatkan Sarawak, Selamatkan Malaysia

 

Azan Akma

Penyelaras SAMM Kuching

Email :akmal.zahraa@gmail.com

Facebook :Azan Akma

Twitter : Azan_Akmal@twitter.com

 

Web rasmi : www.anakmudamalaysia.com

No comments: