Monday, July 6, 2009

UMNO Bagi Rasuah Kepada Budak Sekolah - Malaysiakini

Seramai 6,142 pelajar sekolah rendah, menengah dan sekolah Arab di Manek Urai mendapat perhatian Kementerian Pelajaran yang akan memberikan mereka bantuan uniform dan beg sekolah secara percuma.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Mustapa Mohamed berkata pemberian itu telah dinyatakan oleh Muhyiddin Yassin kepada beliau beberapa hari lalu sebagai tanda ingatan kementerianberkenaan."

Muhyiddin telah menyatakan kepada saya untuk memberikan bantuan itu kepada semua pelajar di Manek Urai tanpa seorang pun terkecuali."Ini sebagai tanda ingatan daripada kementerian dan juga dapat meringankan beban rakyat di sini," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di Pusat Operasi BN di Manek Urai hari ini.


edyes wrote:

Punyalah terdesak puak-puak UMNO, sampai budak-budak pun diberi rasuah?

Kenapa edyes kata rasuah? Sebab betapa pemberian beg kepada pelajar-pelajar di Manik Urai dan 'kebetulan' terdapat PRK yang bakal berlangsung juga di Manik Urai. Edyes takkan sebut rasuah dalam isu ini sekiranya semua pelajar 1MALAYSIA termasuk sabah sarawak dapat beg yang sama. Satuju?

Dikatakan juga semua pelajar tidak kira siapa bapanya, tak kira parti mana yang bakal dibuang undi oleh bapanya, menjadi penerima beg tersebut. Sahihlah kalau beg tersebut diberi hanya kepada pengundi tegar UMNO, confirm kalah gamaknya.

Ini taktik kain pelekat dah tak boleh beli orang melayu cina india iban kadazan lagi ! Pengundi semua dah cukup matang untuk menghadapi sekian bentuk modus operandi yang dilancarkan oleh UMNO. Apalagi yang rakyat boleh buat melainkan menerima pemberian UMNO ini dengan hati terbuka, tatkala rakyat harus berkata "Terima kasih atas pemberian, undi tetap milik dan kuasa rakyat, walau terima beg emas sekalipun".


Beri salah, tak beri kalah... jadi UMNO serba salah, dan lagi kalah.
Rezki jangan ditolak, UMNO jangan diundi.

1 comment:

Art Pokon said...

Kenapa tidak diberi semasa persiapan peralatan persekolahan, dah lusuh agaknya baju budak-budak tu? UMNO perlu ingat orang kelantan kebanyakan cerdik dan matang dalam politik