Tuesday, August 14, 2012

Jamal Ancam Tindakkan Agresif Ke Atas #JanjiBERSIH - Apa Kata Orang Ramai ?

NGO ancam tindakan agresif ke atas Janji BERSIH

Kumpulan anti-BERSIH, Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur (MTPKL) mengancam untuk bertindak agresif ke atas Himpunan Janji BERSIH yang merancang untuk berhimpun ketika sambutan ambang kemerdekaan pada 30 Ogos.

Laporan Berita Harian hari ini memetik kenyataan pengerusi MTPKL, Datuk Jamal Md Yunus yang "bosan dengan permainan politik" yang didakwa "banyak merugikan peniaga dan menyusahkan orang ramai".

"Kali ini kita akan bertindak agresif serta tidak membenarkan perkara ini berlaku dan mereka tidak dapat menjangka tindakan yang diambil.

APA KATA ORANG RAMAI:

Faiz Al-Hajari
1) incik polis, bukan ini dah illegal ke? ambil la tindakan!
2) daripada ko bertindak agresif nak halang Janji Bersih, better ko agresif menaikkan balik bisnes ikan bakar ko tu Jamal oi..
3) kempen ko tu bukannya kantoi sebba digodam, tapi sbb org tak nak like page ko sebab org menyampah dengan ko.
Penarik Beca
Org nak berhimpun secara aman, dia nak bertempur. Memang kelaku org jahat mcm tu. Yg kita nak tengok ialah kelaku polis bila kumpulan jahat itu serang rakyat yg berhimpun secara aman.
UGUTAN DIA KUATKAN SEMANGAT KITA UNTUK BERHIMPUN!!!!
Muha Achik Asrey
Sedangkan beribu2 polis kepung kl pun kami dtg... Inikan pula ko tauke ikan... kah kah kah... aku tgu ko jamal...
Asyraff Wan
hahaha statemant lawak la mamat ni...mcm2 ugutan sblm ni pon bersih ttp trun malah bertambah ramai...yg ckp degar2 mcm mamat ni je yg x nampak muka....jaga kdai la lu bro yg hampir pupus tu huhuhu
Rakyat Bangkit
muka tak kenal erti malu, orang nak berhimpun, dia nak bertempur. mana akal dia hilang? dulu Ibrahim Ali pun bergegar-gegar mcm dia ni, tapi sampai sekarang kalah sebelum tempur. mentaliti orang mcm ni lah yg byk menguasai manusia Malaysia, oleh kerana makhluk seorang ni betitle Datuk, semua yg bodoh-bodoh terpusu-pusu ikut-ikut.
Ahmad Faisal
POLIS MANA?? INI SATU UGUTAN.. MANA POLIS?? MANA?? CEPAT BERTINDAK.. BE PROFESIONAL LAH SIKIT
Jamil Ismail
Tak payah olah dok mengamcan orang melayu anak haram. kepada kumpulan BERSIH buat je tak payah takot. anjing anjing belaan ini tak akan berani turun waktu kita buat bersih. biar mak die orang kena rogol pun dia tak akan berani turun hari itu. setakat menyalak macam anjing tua. dasar melayu specis haramjadah
Mohamad Ismail
Ayuh kita kuatkan tekad dan BERSIH mesti diteruskan,, BERSIH tak niat nak bertempur ..ini hak kebebasan rakyat..Kalu NGO tak setuju nak ganggu BERSIH kita akan teruskan.. Biar NGo yang mulakan tempur,, kita ada hak mempertahankan diri..ayuh teruskan Pak Samad ..kami ada dihadapan Pak Samad ..bukan dibelakang.. BERSIH DSANBERSIH
Mkail Zain
Ni gempak je....sebenarnya nak tunjuk muka ..kot2 dpt jadi calon, dapat projek baik ke....sapa nak bayar kereta mewah dia tu.....perangai lagi murah dari pelacur..
Mohd Ariff Fadzilah
malam2...buka kedai jugak ker?...org nak bersiar2 tgh mlm merdeka...apa kejadah korang buka kedai tengah2 mlm
Aris Awang
Terima kasih. Ini yang seronok ni.... dia tolong promosi bagi kuoi ramai pakai kunin malam tu termasuk 97,999 orang ahli MTPKL !!!
Mohd Sufian Asya'ari
statement mcm carik pasal jerk.. sape yg cuba memporak perandakan keadaan?
Ashraf Ahmad Hadi
Kata negara demokrasi, undang2 pehimpunan aman pun dah diluluskan.. Jadi nk bertindak agresif apa lagi.. Adoii study la sikit datuk! Jangan samseng, rakyat x mudah diperbodoh.. :)
Azli Kadir
Jamal juga mencetuskan sensasi media apabila menawarkan pelbagai hadiah mewah, termasuk Lamborghini dan BMW sekiranya laman Facebook mereka mencapai jumlah sasarah peminat tertentu.
Bagaimanapun, Jamal kemudiannya mendakwa kempen itu menghadapi masalah apabila laman Facebook itu telah digodam. 
Amir Hamzah Amha

JANGAN CAKAP BANYAK! JUMPA LU DI DATARAN!
Patrick Koh
Ni Tauke Millionaire Sekinchan Ikan Bakar drama lagi! Saya, keluarga, saudara-mara dan kawan-kawan pun dah boycott Sekinchan Ikan Bakar lagi nak cari publicity. Saya sarankan Janji BERSIH dan pemerhati ambil gambar dan video (Full HD video lagi bagus tak kira dengan DSLR, Camera, Camcorder, handphone pun OK!) mereka ni yang mengacau dan Penyamar BERSIH yang buat kacau dan sebarkan di youTube, Facebook.....! Hidup Rakyat!
Kamarulzaman Jamal
Kump Anti Bersih ni apa cerita ni....belum belum lagi dah pasang niat bengkok...Bersih entiti halal...dah beritahu nak adakan himpunan aman peringatan di Dat. Merdeka di ambang Hri Merdeka..itu saja..tak lebih dari itu. Per.kump. Anti Bersih jangan tiup panas permusuhan. Bersikap rasional...biarkan Bersih dgn aktiviti mereka...anda semua duduk diam diam sudah....
Abu Seman Yusof
Mereka pohon besar. Akar mereka kuat sehingga sukar untuk diubah. Maafkan mereka, mereka tidak tahu. Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu. Mereka tidak fasih, malah fasik guna kata. Kita jangan jadi macam mereka. Malas membaca, malas mengkaji. Hanya tahu membuat andaian sendiri. Tidak berpaksi pada realiti. Mencarut memaki sana sini.......Maafkan mereka kerana kita Makhluk Ilahi. Yang penting asal.......... ABU.
Sharp Er
kecenderungan membuat ugutan dan ancaman secara terbuka terhadap orang lain menyerlahkan siapa di pihak yang benar dan siapa di pihak yang salah.
kumpulan pengugut patut didakwa serta-merta kerana terang-terang merancang melakukan rusuhan dan kekacauan. polis tolong dakwa mereka di bawah Penal Code dan akta-akta kesalahan jenayah.
Azman Shah
Aku masih menunggu Mangkuk Ayun ni yang dulunya berkokok nak kumpulkan ahli2 nya seramai 100 ribu orang di Stadium Bukit Jalil, sampai sekarang habuk pun tarak..!!! Anyway, Bisnes ikan bakar dah terlingkup ke atau dah tinggal nyawa-nyawa ikan ? Kah..kah..kah..
Haziq Rahmat
Haaa.... sudah SAH skrg dan tidak ragu2 lagi siapa yang akan menimbulkan kacau bilau? diharap pihak Polis dpt mengambil tindakan awal ke atas Datuk Jamal dan kuncu2nya ........ jom kita lihat sejauh mana tindakan Polis ats kenyataan Datuk Jamal ini...
Aleeza Azizi
Jangan dilayan bekas tokan dadah sekinchan ini. Kalau org sekinchan nak dadah murah undilah bekas tokan dadah ini dalam PRU13 itu pun kalau Najib nak dadah percuma dan pilih dia sebagai wakil BN.
Abu Kamira
Ugutan itu hanyalah untuk memberi alasan kepada polis untuk menghalang janji bersih. Sebenar nya mereka tidak akan turun pun. 98 ribu ahli erk ! gulp! ha ha ha. Ingat PERKASA hari tu. ha ha ha h pong pang pong pang. Last nya habuk pun tarak.
Zahari Salleh
die nk ancam kite? kalau kite ancam bakar kedai ikan bakar dia sah2 kna tangkap da kn? tp tak prlu juak PR ancam binatang bangang ni mcm ni kn.... haish la...ape guna ada polis kalau samseng kampung n taik minyak ni yg nk ambk action.. :))

6 comments:

man uptown said...

Encik Jamal, f**k off!!

antahberantah said...

Sapa lu Jamal. U cuma ada air liur aje sebgai modal. Lebih baik lu bina smula pondok ikan bakar u yang dah terbakar tu. Jngan menyibuk cari publisiti murahan. Kantoi lu. Lu dihanyutkan (mungkin mati) oleh arus yg menggila dari empangan yang pecah.

Anonymous said...

Sedangkan Nabi dan Sahabat Berlawan Dengan Kaum Kerabat,Inikan Kau Jamal Pak Tongkol.....

otaklunyai said...

nengok muka pun dah boleh agak.. ini spesis menjilat... nampak je macam taiko tu... tapi bila jumpa tuan terjelir2 lidah nak menjilat.

Anonymous said...

selama ni kami orang2 tua dok diam2...bila dah sampai nak buat onar kat bangsa seagama sendiri
...teringin jugak aku nak berdepan dengan dia ni sorang sama sorang....kalau ada rezeki, kita bertemu nanti...insyaallah

solo mum said...

nama & tindakan dah mencerminkan siapa dia...
kumpulan anti BERSIH
maknanya dia suka semua yg kotor & yg tak baik je la