Thursday, March 8, 2012

GEMPAR!! Altantuya Dibunuh Ketika Anggota Polis Mengisi Masa Lapang! (Tanpa Motif)




Kepada rakyat Malaysia yang punya integriti dan timbang rasa, selamatkanlah kedua-dua orang anggota polis ini yang telah dikambing-hitamkan. Mereka hanya menjalankan tugas yang telah diarahkan oleh seseorang yang dilindungi dan kebal undang-undang, sehingga motif pembunuhan diiktiraf pula sebagai tidak releven.

Pembunuhan ini berkait soal transaksi yang melibatkan RM setengah bilion, melibatkan juga Razak Baginda, penganalisis politik kepada Najib Razak yang ketika itu menjadi Menteri Pertahanan. Turut terlibat ialah - sebuah kapal selam yang dikenalpasti tidak boleh menyelam. Anggota polis yang dituduh juga dikatakan pengawal peribadi Najib-Rosmah. Tidakkah setiap mereka yang mengikuti isu ini berasa sedikit sangsi bagai ada sesuatu yang cuba disembunyikan dan bagai ada susuk yang ingin diselamatkan?

Hanya satu jalan iaitu dengan menumbangkan kerajaan Umno-Bn, bukan sahaja menyelamatkan kedua anggota polis yang menjadi mangsa pihak terdesak ini, malah menyelamatkan juga sistem kehakiman negara selain mengheret penjenayah sebenar ke tali gantung - dengan mengundi Asalkan Bukan Umno.

Ingat, jika polis ini boleh jadi mangsa, rakyat lain juga tidak akan terlepas sekiranya terpaksa demi menyelamatkan eletis kehormat keparat. Akhirnya motif pembunuhan tidak menjadi rencah perbicaraan maka dengan esakkan dan air mata, si tertuduh mengaku telah dikambing-hitamkan...

Ikuti sedikit perkembangan penting kes pembunuhan altantuya yang harus diteliti oleh setiap rakyat;



Sirul Azhar yang berkhidmat sebagai pengawal peribadi pula dibawa dari Pakistan selepas bertugas mengiringi Perdana Menteri untuk lawatan luar negara. Barang kemas Altantuya kemudiannya dijumpai di rumahnya manakala kelongsong peluru (spent cartridge) yang telah digunakan dijumpai dari keretanya.

altantuya razak baginda crime scene 180707 judge mohd zakiDalam perbicaraan ini, Hakim Mohd Zaki (kanan) memutuskan punca kematian warga Mongolia itu adalah akibat "kecederaan disebabkan oleh letupan". 
Semasa memberi keterangan dari kandang saksi, Azilah menafikan beliau berada di tempat kejadian dan mendakwa beliau sedang makan di Wangsa Maju makan. Sirul Azhar pula dalam kenyataan tidak bersumpah beliau dari kandang tertuduh berkata beliau dijadikan 'kambing hitam' apabila diarah oleh polis untuk menunjukkan barang kemas yang dijumpai di rumah beliau.

"Pada suatu ketika, ASP Zulkarnain Samsudin memasuki bilik tidur utama rumah saya dan diikuti anggota polis lain. Kemudian beliau memanggil jurugambar dan mengarahkan saya memegang jaket itu sambil merakamkan gambar. Saya kemudian nampak ASP Zulkarnain mengambil sesuatu keluar dari jaket. Jaket itu dibentangkan di atas katil dan ASP Zulkarnain mengarahkan saya menuding ke arah barang-barang kemas itu, ASP Zulkarnain berkata 'kamu tuding barangan tersebut.

altantuya razak baginda murder trial 010807 sirul jacket"Saya kata 'Apa ni, Tuan'. Saya tidak mahu ikut arahanya, tetapi ASP Zulkarnain minta saya lakukan juga sambil berkata 'kamu tunjuklah sahaja Sirul'. Barulah ketika itu, saya lakukannya dan gambar saya diambil," kata tertuduh kedua dalam kenyataan tidak bersumpah beliau.

Kenyataan tidak bersumpah Sirul Azhar dalam Bahasa Melayu juga dimuatkan dalam penghakiman penuh Hakim Mohd Zaki. Tertuduh kedua berkata beliau tidak mengenali si mati dan tidak pernah berurusan dengan wanita itu serta beliau juga tidak mengenali Abdul Razak atau pernah berurusan dengannya.
Tiada sebab

"Saya merayu kepada mahkamah ini mengambil kira bahawa sepanjang perbicaraan ini, saya telah mengikuti prosiding ini dan menyaksikan bagaimana beberapa saksi penting pendakwaan terutamanya saksi-saksi dari D9 IPK (KL) yang mereka-reka cerita, tidak bercakap benar dan sentiasa merubah-ubah cerita mereka ketika disoal balas.

altantuya razak baginda crime scene 180707 police"Saya melihat keadaan ini dengan keprihatinan kerana bagi saya tindakan mereka ini semata-mata bertujuan untuk mendapatkan sabitan terhadap saya sebagai 'kambing hitam' yang harus dikorbankan untuk melindungi rancangan dan niat jahat merea yang tidak berada di Mahkakah ini untuk menghadapi natijah daripada perlakuan dan perancangan mereka.

"Saya tidak mempunyai sebarang sebab untuk mencederakan apatah lagi mengambil nyawa mangsa dengan begitu kejam," kata beliau sambil menangis di kandang tertuduh.




Sent from my Samsung Galaxy Tab

2 comments:

Anonymous said...

Boleh tak kalau kita tanpa motif membaling kasut kepada hakim yang mengendalikan kes kita? Kemudian katakan pada hakim, saya baling kasut sebab teringatkan permainan baling selipar masa zaman budak-budak dulu. Atau pun katakan sahaja itu hobi saya.

Kalau boleh dikira tanpa motif, mahu rasanya dibaling kerusi kepada hakim yang tidak adil. Selepas ini OKT di Malaysia akan diletakkan di dalam bilik bercermin... maklumlah ramai orang kini bertindak tanpa motif.

Alias Bin Hasan said...

Salam semua...

Gamaknya depa ni dah bosan dengan hidup

"Mari kita bunuh orang".

Pelik2. Moga Allah tolong depa tunjukkan jalan keluar. Amin...