Wednesday, March 14, 2012

KJ Minta SPRM Bertindak Ke Atas Kartun Zunar

Inilah karikatur yang membuatkan Khairy Jamaluddin tidak senang duduk;



Di bawah pula tweet kemarahan KJ.



Apa pendapat anda, apakah lukisan tersebut keterlaluan?

Bagi Edyes, kartun tersebut adalah expressi pelukis memandangkan kes TBH dan Sarbini tidak mendapat pembelaan sewajarnya, selain keselamatan orang awam yang ditahan SPRM menjadi satu situasi yang mencemaskan. Apakah dengan penganugerahan kuasa yang lebih besar terhadap SPRM, membuatkan rakyat berasa lebih tidak selamat bila berhadapan dengan SPRM.

KJ seharusnya menilai karikatur milik Zunar itu dengan lebih mendalam dan bukan melihat lukisan kartun ini sekadar sebuah kartun semata-mata.

EDYES @edyesdotcom

3 comments:

Batu Tepi Jalan said...

Terbaik la kartun Zunar. Hahahaha

http://batutepijalan.blogspot.com/

Anonymous said...

awat kj ni otak lembu betul belajar kat england pas tu cakap omputih macam ayak katun lagi ni pun hang sensitive kalau omputih dia cukup respect pasal ni seni sayang katun utusan tak boleh buat macam tahun 70han dulu sebab dulu utusan jiwa pemaju la pembodek

Isa said...

Lu macam tak paham2 pulak dah, dekat nak PRU nih... siapa pandai jilat p**i rosmah boleh jadi calon...

KJ dah masuk tahap celaka beb...!!!!

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan