Sunday, October 30, 2011

Hudud Penyebab Negara Mundur - Soi Lek

Menurut laporan The Star, Presiden MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek menyatakan
niat PAS laksana hukum hudud akan menyebab negara mundur dan menakutkan pelabur. Kesannya berat terhadap FDI dan pelancong yang tidak akan berkunjung, katanya, dan menambah beberapa negara yang melaksanakannya mundur kecuali kekayaan hasil buminya sahaja

****************************

Seluruh umat Islam termasuklah NGO Islam yang sebelum ini berhimpun tidak harus berdiam diri apabila Chua Soi Lek untuk ke-sekian kalinya menghina Islam.

Ini bukan kali pertama Islam dicerca oleh Soi Lek. Masih ingat lagi bagaimana bekas presiden MIC mengatakan akan habis batu untuk dibuat jalanraya apabila batu digunakan untuk merejam. Juga kita tidak lupa ketika di PRK Tenang, Soi Lek yang sama ini juga mengatakan Islam sombong bila Cikgu Mala mengenakan sarung tangan untuk bersalaman dengan bukan mahramnya.

Soi Lek acap kali menguji kesabaran umat Islam di negara ini. Jika tidak setuju hudud itu terpulang kerana perbezaan agama. Tetapi perbezaan agama juga tidak membenarkan mana-mana pihak dalam negara ini melontar penghinaan terhadap hukum Islam yang dijamin Allah.

Inilah isu yang harus disahut keras oleh umat islam di negara 'islam' ini. Parti Islam PAS khususnya sayap pemuda harus segera bertindak. Tinggal segera isu se-komersial hantu bonceng dan kembali ke landasan penentangan keras terhadap Soi Lek.

Kita menolak sebarang usaha untuk menimbulkan ketegangan antara agama, namun harus bertindak bijak memahat mulut jahat agar tidak berbunyi sumbang lagi terhadap Islam.

Bertindaklah!

EDYES @ edyesdotcom

6 comments:

Anonymous said...

Mana PERKASA? Ni yang apek porno hina hukum islam kenapa tak buat protes pulak. Riuh rendah pembela agama kunun. Yang ni diam pulak. Mana Zul Kulim yang cakap agama lebih daripada ulamak. Nape diam?

Anonymous said...

Ketua MCa yang lalok ni tak sedar ke dia yang banyak amalkan cara hidup jahiliyah yang diwarisi lama sebelum hudud diturunkan..berzina, berjudi, mabuk, tu tak masuk lagi gay, lesbian..bengong betul..

tungkaran hati said...

Ajarilah UMNO/BN dengan mempercepatkan perlaksanaan Hudud di Kelantan....jangan cakap saja tapi maseh mencari alasan untuk tidak melaksanakannya!

kekura said...

awak yg bercakap berjuang sana berjuang sini tak nak berjuang dlm hal ini dan tolak tugas kepada pas? awak berjuang ni kerana ALLAH atau kerana apa?
sepatutnya awak, pas, umno dan siapa2 yg mengaku islam kena berjuang dlm SEMUA perkara yg berkaitan islam.
kalau tidak, masing2 kelihatan hanya menggunakan islam utk menyampaikan hajat yg selain dari perjuangan islam iaitu mencerca parti lawan (mcm umno buat kat pas tentang hudud).
sama2lah kita muhasabah

Anonymous said...

tegakakn laa islam bersama-sama andaikata anda adalah melayu-islam..benar,xkira laa anda parti PAS or UMNO..berjuanglah demi islam together..jgnlah sesekali tunduk pd kafir durjana

Anonymous said...

Bagi saya abaikan saja apek porno ni ,dia dah kehabisan modal..

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan