Tuesday, July 17, 2012

Fitnah Papagomo Diteruskan Walaupun Polis Mengesahkan TIADA Report Polis Ke Atas @AnwarIbrahim



SHAH ALAM - Polis mengesahkan tidak menerima sebarang laporan daripada seorang mahasiswa, mendakwa dia telah diliwat oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagaimana dilaporkan oleh sebuah blog semalam.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata, setakat ini beliau tidak dimaklumkan berhubung dakwaan tersebut.

"Sepanjang pengetahuan saya, tiada laporan yang diterima berkaitan dakwaan ini," katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Kira-kira 10 hari selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengeluarkan penghakiman bertulis membebaskan Anwar daripada kes liwat, sebuah blog yang pro-Umno mendakwa satu laporan polis telah dibuat kononnya beliau meliwat seorang penuntut institut pengajian tinggi utara Semenanjung.

Sementara blog itu, www.papagomo.com membawa laporan tersebut, penyokong dan pegawai-pegawai Anwar dari PKR melihat ia sebagai konspirasi terbaru dan usaha terdesak pihak Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk terus menyerang Anwar menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Anwar telah dibebaskan daripada kes meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan awal Januari lalu. Susulan penghakiman bertulis itu, Peguam Negara telah memfailkan notis rayuan dengan mengetengahkan sembilan alasan pada minggu lalu.

Saiful membuat laporan polis dia diliwat akhir Jun 2008.

Blog itu menulis, dia mendapat maklumat ada satu laporan polis telah dibuat petang semalam terhadap Anwar, yang juga Ketua Umum PR dan PKR.

"Gomo baru mendapat maklumat bahawa petang tadi (semalam) ada laporan polis telah dibuat ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh seorang mahasiswa dari utara yang menyatakan beliau telah diliwat oleh pemimpin PKR pada malam sebelumnya (kelmarin)," kata pemblog itu.

Bagaimanapun entri blog itu menambah bahawa dia tidak pasti sama ada laporan tersebut benar ataupun sebaliknya. ~sinarharian

Namun, walaupun pihak polis telah mengesahkan tiada laporan polis terhadap Anwar Ibrahim, Papagomo tetap meneruskan fitnahnya seolah-olah polis dan undang-undang berdiri teguh di belakang blogger jahanam ini. Lihat tweet papagomo di bawah;



Inilah papagomo, blognya sentiasa menjadi pedoman kepada si tolol yang masih menyokong Umno...

2 comments:

Anonymous said...

jangan dilayan sgt mamat kaki fitnah tu...rakyat dah tak bodoh macam dulu...ada mata tengok..ada otak fikir..ada tangan...pangkah PR dalam PRU13 ok...jom pakat humban puak-puak jahiliyah ni...

Nam Ron said...

Blogger penjenayah dan pengundi hantu yang amat dikehendakki kini telah menukar nama samaran daripada Papagomo kepada 'Papakedana'....beliau kini menghilangkan diri kerana dikejar saman berjumlah berjuta2 ringgit. Dipercayai beliau kembali kepada kerja asal iaitu tonggeng bontot kat Chow Kit Road di Lorong Hj. Taib....

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan