Tuesday, January 24, 2012

Polis didakwa bersekongkol ganggu ceramah ABU

Pergerakan Asalkan Bukan Umno (ABU) hari ini mengesyaki terdapat anggota polis bersekongkol dengan pihak yang didakwa mengganggu ceramah mereka di Shah Alam pada Sabtu.

ABU dan penganjur bersama program itu Hindraf membuat laporan polis berhubung insiden itu di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi hari ini.

abu ceramah disturbed 220112 04Menurut Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) - penggerak utama kempen itu - terdapat pegawai polis yang kelihatan bercakap-cakap dengan pihak yang didakwa menyerang peserta ceramah itu.

Bercakap kepada pemberita, pemimpinnya Badrul Hisham Shaharin berkata mereka menyerahkan salinan gambar, CD dan rakaman video insiden itu untuk disiasat pihak polis.

Penganjur juga akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia di ibu negara pagi esok.

Dalam kejadian pada 21 Januari lalu, ceramah ABU di sebuah dewan di Jalan Kebun dekat Shah Alam terpaksa ditunda selepas diganggu sekumpulan lelaki yang dilapor bersenjatakan kayu dan topi keledar.

Akibat serangan tersebut, seorang lelaki berusia 33 tahun mengalami kecederaan dan dikejarkan ke hospital. Mangsa kini dilaporkan stabil dan masih trauma dengan kejadian tersebut.

http://www.malaysiakini.com/news/187412


Dimaklumkan bahawa satu memorandum berhubung serangan samseng pada program  ASALKAN BUKAN umno/bn di Jalan Kebun, Klang akan diserahkan pada SUHAKAM:-

Tarikh:  Rabu 25 Jan 2012
Masa :   11.00 pagi
Tempat: Pejabat SUHAKAM,
                  11th Floor, Menara TH Perdana,
                  Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur



Sent from my Samsung Galaxy Tab

No comments: