Wednesday, March 26, 2014

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

Kenyataan Media 
26 Mac

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang diberikan oleh rakyat demi kelangsungan politik yang sempit.

Setelah kita merdeka dan bersama dalam satu gagasan persekutuan, undang-undang dracornia masih dikekalkan oleh rejim pemerintah dengan alasan dangkal. Di dalam masa  yang sama, rakyat di seluruh negara di arah bersatu hati dalam menghadapi pelbagai maslahan yang kian meruncing namun, rejim penguasa begitu angkuh menggunakan undang-undang di zaman penjajah.

Tindakan pengusiran terhadap tiga pimpinan PKR iaitu Setiausaha Agung Dato Saifuddin Nasution, Naib Presiden Tian Chua dan Pengarah Strategi PKR Rafzi Ramli yang datang untuk bersama dalam Pilihanraya Kecil N51 Dun Balingian. Tindakan ini adalah jelas bahawa pihak rejim kini ketakutan setelah banyak kepincangan dan kelemahan yang didedahkan bagi membendung amarah kebangkitan rakyat setelah menyaksikan kebangkitan rakyat yang berlaku di PRK  N25 Kajang yang baru saja melabuhkan tirainya.

Sekali lagi, pihak SAMM Sarawak mengutuk dengan keras hak demokrasi yang seringkali dilaungkan oleh rejim pemerintah berlandaskan semangat demokrasi berparlimen yg didokong oleh seluruh rakyat negara ini.

Norazarizah Rahman
Penyelaras Bersama
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Sarawak

4 comments:

Anonymous said...

dasar pimpinan Yahudi Muanafiq...

BN mmg siall.pemimpin semoga di laknat Allah.

Mereka semamangnya Bodoh lg Bangang..bertingkat tingkat.Kebencian Rakyat semakin meningkat dan mendidh.

Phuiiii..

Anonymous said...

apa dia ingat serawak tu bapak dia punya ke????

Anonymous said...

MACAM BAPAK KAU PUNYA NEGERI PULAK

Anonymous said...

Democrazy subur dalam PR jer la ek...ptuihhh...pejuang demokrasi konon..Pak juburi dok 'liwat' demokrasi di Kajang, manipulasi sistem demokrasi/pilihanraya utk settlekan konflik dan krisis rebut kuasa dalam PKR hang pa dok senyap...Lepas tu lantik, bini, anak beranak dia jadi teraju parti itu baguih la??? Cai PR cuba jawab siapa dia yang amalkan kronisme dan nepotisme paling hebat dalam negara ni sebenarnya??...tah tahu?? bang Non jubur korang la....
Aku rasa klu la Najib dok lantik Rosmah jadi Presiden UMNO, then dia Pengerusi BN (ala2 jawatan Ketua Umum Bang non jubur tu la) korang kata pa??
Konfem pukul canang satu dunia Najib amal kronisme..habis jadi beruk jadian, babi jadian menyondol2 atas jalan...
Dasar lahanat korang ni..double standard..Jelas 2 Bang Non jubur korang tu tak boleh dipakai apatah algi nak dinobatkan sebagai PM (minta dijauhkan) korang agun2kan ..jilat jugak lubang jubur dia..jijik tol la cai PR ni...ptuiihhh3...

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan