Friday, May 23, 2008

Pulau Batu Putih : BERTANGGUNGJAWAB'LAH' !!

Saya baru sahaja selesai mengikuti siaran langsung dari The Heague dan tidak terkejut dengan keputusan ICJ. Kalau di teliti dengan cermat perbezaan persiapan yang di lakukan oleh pehak Justices Malaysia dengan Singapura begitu ketara bila mana pehak Singapura begitu bersungguh-sungguh dengan home-worked mereka sehingga sanggup menyelungkar di serata arkib dunia bagi menguatkan hujah-hujah mereka. Taraf Ghani Patail hanya sebagaimana yang di tunjukkan dalam kes "BATU BURUK" sahaja. Sama sahaja dengan para menteri yang ada di masa kini, pencuri, penyamun, peraba, perogol dan lain-lain.

Mungkinkah ALLAH hendak mempelihatkan kepada puak-puak UMNO yang sejak dari dulu asyik menekan "ISLAM" tanpa mahu menegakkan undang-undang hudud, kisas, ijmak dan kias, serta memperbodohkan juga berkehendak agar umat Melayu terus miskin untuk kelangsunggan cengkaman mereka untuk berkuasa yang hanya bersifat sementara sahaja.

Kini puak UMNO/BN sudah pun merintis jalan dengan memperkenalkan Wilayah Pemangunan Iskandar(WPI) untuk kemaraan pehak Singapura menjajah sebahagian Negeri Johor. Walau pun ada suara-suara yang menyeru agar ia nya di batalkan namun pehak UMNO/BN buat pekak badak sahaja.

Beberapa tahun yang lepas melalui seorang Dato' Rakyaat Singapura saya telah mendengar bahawa pehak Singapura sedang berusaha untuk mempeluaskan jajahan Negara nya yang di panggil Singapura Raya. Ia nya akan bermula dari Kulai hingga keSedili. Saya yakin dan percaya bahawa dengan home-work yang mereka laku kan serta dengan jalan yang sudah di rintis pehak Singapura akan berjaya. kecuali orang-orang Melayu Johor sama sama berjuang di bawah panji-panji "ISLAM".

Sedar lah wahai "MELAYU JOHOR" terutama yang mendiami kawasan WPI bahawa apa yang Tun Mahathir perkatakan bahawa kemungkinan kesemua kamu akan tinggal ti pinggir hutan kalau pun tidak di dalam hutan akan menjadi kenyataan andai kata kerjaan UMNO/BN yang angkuh masih mahu meneruskan projek WPI itu.

Walau pun saya bukan penyokong Tun Mahathir dan parti yang telah di tinggalkan nya tapi saya menyokong projek "JAMBATAN BENGKOK" yang telah di batalkan oleh regim Pak Lah setelah saya mendapat gambaran sebenar mengapa jambatan tersebut perlu di bena. Saya begitu terkilan mengapa ia nya di batalkan.

Terserlah lah sudah betapa lemah, lembik, buta, pekak, tuli dan kerap terlena, merupakan sifat PM Malaysia Al-Imam Hadhari Pak Lah Badawi. Pada P/R yang lalu hilang 5 negeri termasuk negeri nya dan WP kini kedulatan Pulau Batu Putih pula. Mari kita tunggu dan lihat apa pula yang bakal berlaku selepas ini.

Untuk pengetahun semua di kawasan perairan tersebut(Pulau Batu Putih) mengandungi emas hitam. Elok juga kalau ianya benar, kalau tidak apa yang di alami rakyaat Terengganu pasti akan di alami oleh rakyaat Johor - tanpa dapat menekmati apa apa dari kekayaan tersebut.

Ya ALLAH Kau hapuskan lah para pemimpin pusat yang sedia ada dan bukakan lah hati-hati orang Islam di Negara ini agar bersama berjuang di jalan yang telah lama di rintis oleh PAS demi untuk kelangsunggan serta kesejahteraan hidup di muka bumi MU ini sebelum bertemu dengan MU di alam Baqa' kelak. Amin, amin Ya Rabbal A'lamin.

Oleh ahliprihatin

1 comment:

Dr. Abdul Wahab Arbain said...

As-Salamu 'Alaikum!
Hilang negeri 5+1 hanya kpd PR rakyat Malaysia. Hanya umno hilang daulat. Tapi hilang P.B. Putih, putih mata, putih daulat negara.
WPI akan dijajah dalam bentuk baru, lebih dahsyat lagi.
Salam.