Sunday, May 25, 2008

Filem P.Ramlee pun Kutuk UMNO !

Siapa sangka, filem Arwahyarham Tan Sri P.Ramlee pun ada menghina UMNO dengan cara yang agak halus dan tidak disedari.

UMNO disamakan dengan 'sarkis'.

Sila klik sini untuk menyaksikan aksi P.Ramlee, Sudin dan Ajis mengutuk UMNO.

Saya pasti ramai di antara saudara yang tidak perasan mengenai lawak halus ini. Saya sendiri pun baru tahu hari nie kerana selama ini hanya gelak ketawa aje yang mengiringi lawak tersebut, tak sempat nak fikir lain.

Memang sekarang UMNO itu bagaikan sarkis, penuh dengan sandiwara termasuklah tipu daya yang selama 50tahun ini cuba menutup mata rakyat. Sarkis juga mempunyai fungsi yang sama iaitu mengkaburi mata penonton dengan tipu helah.

Terima kasih kepada Bro Rocky yang telah mengutarakan lawak ini dalam blognya rocky bru.

Beliau juga akan muncul di tv1 dalam rancangan Blog yang ke-6 selepas turn si Kuda Kepang (Ruhanie ahmad). sila ikuti entri ini .

Akhir sekali, di kesempatan ini juga ingin saya ucapkan selamat bercuti sempena cuti sekolah ini. Yang kahwin, yang menolong kenduri kahwin, yang anaknya bersunat, yang akan pergi mana2 vacation, saya ucapkan selamat.

Saya juga akan bercuti dari berblog selama seminggu melainkan terdapat berita tergempar, maka saya akan bagi entri. ok selamat bercuti...

No comments: