Friday, April 29, 2016

DEBAT PERDANA: "DEKLARASI - MANA PERGI RAKYAT?"

Kenyataan Media
29 April 2016

DEBAT PERDANA: "DEKLARASI - MANA PERGI RAKYAT?"

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) kini dalam fasa terakhir mempersiapkan sebuah pentas Debat Perdana bertajuk "Deklarasi - Mana Pergi Rakyat?". Debat Perdana ini bakal merungkai persoalan - apakah faedah dan keuntungan rakyat daripada Deklarasi Rakyat yang dilancarkan pada Mac lalu dari perspektif dua pihak yang pro dan kontra kepada penubuhannya.

Debat yang akan dilangsungkan pada 16 Mei 2016 jam 8 malam, bertempat di dewan KLSCAH menampilkan Dato' Ambiga Sreenevasan, Dato' Seri Khairuddin Abu Hassan dan YB Amiruddin Shaari di pihak pro-deklarasi manakala di pihak kontra-deklarasi pula menyaksikan kehadiran cheGuBard (PKR), Arutchelvan (PSM) dan juga sdr Haris Ibrahim (ABU). Moderator pula diserahkan kepada Pengerusi Kesatuan Mahasiswa, sdr Azzan Adnan.

Setakat ini Dato Ambiga, DS Khairuddin, cheGuBard, Arul, Haris dan Azzan telah mengesahkan kehadiran mereka manakala pihak kami masih menunggu jawapan akhir dari YB Amir.

Dalam menjayakan debat ini, SAMM juga telah menjemput beberapa pimpinan yang mengangkat Deklarasi Rakyat sejak awal penubuhan termasuklah Azmin Ali, YB Tian Chua, YB Dr Afif, namun tiada respon yang positif. Ini kali pertama Deklarasi Rakyat diperdebatkan secara terbuka dengan pertemuan dua pihak yang antonim dengan fundamental masing-masing.

SAMM melihat pembentangan hujah secara matang melalui kaedah dua hala mampu menghasilkan percambahan idea dalam erti sebenar menyelamatkan negara, berbanding forum sehala yang bias dan tepu kepada satu sudut pandangan semata-mata. 

Pertembungan idea ini juga harus diraikan sebagai satu medan buat rakyat menilai secara langsung, malah persoalan yang saling dijawab oleh kedua pihak mampu menjadi pedoman buat rakyat dalam menentukan bagaimana seharusnya tanahair gersang ini diselamatkan.

Kehadiran adalah terbuka buat semua tanpa mengira fahaman kepartian dan pengamal media dijemput untuk membuat liputan secara langsung. 

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

3 comments:

Anonymous said...

Rakyat hanya menunggu pru14..taulah nasib masing2..

Anonymous said...

Kenapa perlu debat in?..matlamat kita hanya satu..tumbangkan regim najib dan bn yg telah menyusahkan rakyat..knp perlu pertikaikan deklarasi tun m?manusia berubah..begitu juga tun m..mgkin beliau sdh minta maaf pd anwar..sapa kita utk menghukum tun m..beliau skrg bersama2 rakyat utk menumbangkan najib dan bn..beliau perlukan sokongan rakyat..knp kita nk menghalang..zahirkan sokongan dgn deklarasi..dan selepas itu lakukan reformasi secara total kearah malaysia adil saksama..

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan