Thursday, June 9, 2011

YB Kurang Ajar!! Nak Lihat Di Mana Zul Nordin Pasca PRU13 !!

Gambar beruk begitu menghina sekali bila dikait dengan entrinya

Di sebalik kopiah putih yang disulam corak-corak yang islamik itu, tidak dapat menutup betapa busuknya manusia bernama Zul Nordin ini.

Seorang Ahli Parlimen 'Yang Berhormat' yang acap kali bicara soal agama, kononnya perjuangannya juga di atas nama agama. Tetapi tergamak mengeluarkan kata-kata yang tak ubah seperti blogger murahan UMNO.

Lihatlah kenyataan seorang YB yang mengaku memperjuangkan agama Islam apabila menyentuh perkara yang membabitkan sensitiviti kaum lain;


Malaysia terdiri daripada gabungan etnik besar bangsa Melayu-Cina-India-Iban-Dayak-Kadazan dan banyak lagi. Jadi kalau Hannah nak main wayang kata anaknya "anak Malaysia" juga tidak boleh - kerana tidak cukup syarat. Campuran benih India dan Cina sahaja tidak cukup untuk melayakkan anaknya dipanggil "anak Malaysia". Kalau betul mahukan anaknya dilabel dengan label "anak Malaysia", maka Hannah perlu dapatkan benih semua bangsa yang ada dalam Malaysia, dan setelah disahkan campuran DNA semua bangsa itu, barulah boleh dipertimbangkan samada layak atau tidak anak Hannah dilabel "anak Malaysia".

Kenyataan Zul Nordin ini menunjukkan keangkuhan, riak dan takabur. Lagi, kenyataan tersebut berbaur penghinaan yang sangat serius. Di manakah adab dan budi bahasa yang seharusnya menjadi contoh buat bangsa lain? Bagaimana kita mahu bangsa dan keturunan kita dihormati jika kita sendiri tidak menghormati bangsa lain, malah mengeluarkan kenyataan menghina!

Ada perkara yang kita setuju dengan permintaan YB Hannah Yeoh ini, dan ada juga perkara yang kita kurang setuju termasuklah yang melibatkan kepentingan kaum. Tetapi bukanlah bermakna kita boleh sesuka hati bertindak mengeluarkan kenyataan yang sangat biadap tidak kiralah walau siapa pun kita.

Tindak-tanduk YB lahanat ini semakin hari semakin menjengkelkan. Tak sabar rasanya nak tunggu perlawanan penting PRU13 bermula, kerana aku nak lihat di manakah Zul Nordin pasca PRU13 ?!!


EDYES @ edyesdotcom
menulis ketika demam - tak feel lah

9 comments:

antihipokrit said...

Aku sungguh benci dengan Zul Nordin ini. Pada luaran dia menampilkan wajah yang sangat alim. Tetapi realitinya dia adalah seorang syaitan bertopengkan manusia. Menang atas tiket PKR tetapi sokong penuh Umno. Apa jenis manusia ini, aku pun tak faham

Anonymous said...

katak munafik...bingai x da akai..

Anonymous said...

hehehe kesian kat pengundi org kulim/bandar bahru.. kakakaka kalau dia bertanding lagi kat sanun dan menang la pulak lagi.. memang bingai laa hampa semua hehehehe

maie1958 said...

kau tak usah layan lawyer sengal ni,buat ngabiskan bores ajo...

kpasu guy said...

Inilah contoh species ajaran UMNO dari kecik ..belagak pandai tapi bodoh piang ..

kita tak sabar nak tengok nasib dia selepas nie ...

Anonymous said...

Pelik betoi aku macamana sultan Pahang boleh kasi gelaran datok kat Mamat Zul Kulum ni. Mana tahap kecerdikan sultan pahang ni sampai orang macam ni boleh diberi gelaran datok. Tak dak langsung bakti oleh mamat ni pada rakyat. Banyak lagi orang yg telah berbakti berkelayakkan boleh terima. Takkan sultan pahang tak nampak kot. Rakyat lantik dia jadi pemimpin..tup..tup...melompat jadi katak. Tak layak langsung bagi aku pengkhianat macam ni di beri gelaran. Bengong sebengongnya,,kalau ada manusia yg masih nak respek katak macam ni.

Anonymous said...

itulah ganjaranya kalo bekerja utk umno/bn dapat datuk sbb umno yg promote...sultan bagi aje..kalo duduk sebelah sana isa le jwbnya...

petai said...

gua percaya selepas pru13 nama sikatak laknat ni tidak ada didalam kamus politik lagi.
kalau ada pun sehelai bulu ketiak yang hapak,busuk dan meloyerkan.
yang perlu dicabut dan layak diletakan dengan terhormat kedalam tong najis.

opisboi said...

yang bagi pangkat dato sama sepesis ngan nya

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan