Thursday, December 24, 2009

Terkini : Enjin Kapal Selam Pula Hilang !

TELUK SEPANGGAR: Malaysia sekali lagi dikejutkan dengan satu lagi berita berita kehilangan iaitu enjin kapal selam yang sedang berlabuh di Pangkalan TLDM Teluk Sepanggar.

Kehilangan enjin kapal selam itu disedari setelah pegawai pemerintah kapal selam cuba untuk 'start engine' berkali-kali namun tiada langsung tindakbalas dari bilik enjin kapal selam. Setelah diusul periksa, perajurit laut mendapati kedudukan enjin kapal selam tersebut telah tiada ditempat asal lantas melapurkan kejadian yang tidak diingini ini kepada pegawai pemerintah.

Kini kapal selam tersebut tersadai dengan ketiadaan enjin yang bernilai setengah Bilion itu. Sumber risikan mendapati kemungkinan enjin tersebut telah dicuri oleh orang-orang monggol sebagai sebuah 'pampasan'. -Butusan Malaysia

sila hayati berita di bawah;

Kadar bayaran tambahan sesi persekolahan 2010 diseragam

KUALA LUMPUR: Bayaran untuk sesi persekolahan baru yang akan bermula pada 3 dan 4 Januari depan ditetapkan RM24.50 bagi setiap murid sekolah rendah dan RM33.50 murid sekolah menengah di seluruh negara.

Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom, berkata kadar bayaran tambahan itu diseragamkan untuk semua pelajar sekolah rendah dan menengah mulai tahun depan, berbanding pakej pembayaran A, B dan C yang berdasarkan jenis pekerjaan ibu bapa sebelum ini.

Pecahan bayaran bagi sekolah rendah ialah RM3 untuk kokurikulum, kertas ujian dalaman (RM6), sukan tahunan sekolah (RM6), kegiatan Pendidikan Islam untuk murid beragama Islam atau Pendidikan Moral untuk bukan beragama Islam (RM6), Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (RM2) dan Insurans Takaful (RM1.50).

Bagi sekolah menengah pula, bayaran kokurikulum RM6, kertas ujian dalaman (RM10), sukan tahunan sekolah (RM6), kegiatan Pendidikan Islam atau Pendidikan Moral (RM6), MSSM (RM4) dan Insurans Takaful (RM1.50). 

1 comment:

azman kamarul said...

SEKARANG INI ZAMAN PRESIDEN 1MALAYSIA YANG MEMANG TERKENAL DENGAN BANYAK "KEHILANGAN".JANGAN HILANG NEGARA KENA JUAL SUDAHLAH....