Friday, August 1, 2008

Rentetan : Permatang Pauh

Oleh kerana kesibukan yang melampau, saya tidak sempat untuk memberi ulasan mengenai situasi politik dalam sehari dua ini terutamanya mengenai pengosongan parlimen Permatang Pauh.

Terdapat juga komen2 sumbang dalam blog ini terutamanya di entri 'tambang bas naik'. komen dari seorang sabahan dalam entri ini menggambarkan ketidakpuashatian beliau terhadap orang melayu di semenanjung.

Saya tidak akan menjawab komen di sana kerana dia telah gunakan bahasa yang kurang sopan, bo layanlah orang macam nie. Cuma saya nak ingatkan, jika Sabah dan Sarawak tak merdeka bersama kita, mereka akan merdeka bersama Cina Fujian !! habis suma bumi sana.

Berbalik kepada cerita di Permatang Pauh. Saya percaya, berita pengunduran Wan Azizah adalah yang satu jalan terbaik bagi memberi laluan kepada DSAI untuk menumbangkan BN melalui parlimen. Kulim mempunyai 5ribu majoriti berbanding kubu kuat DSAI iaitu 13ribu majoriti.

Jadi, tidak salah jika kita mengambil jalan selamat dikala segalanya kini kurang selamat buat rakyat Malaysia. Ada kemungkinan juga Anwar akan berkempen dari dalam penjara seperti yang berlaku kepada wakil rakyat hindraf yang bertanding dari dalam ISA. Menang pulak tu.

Di sini, saya sediakan rentetan berita yang berlaku berkaitan pra-PRU kecil Parlimen Permatang Pauh

Azizah Letak Jawatan (Surat Azizah)

PKR Cabar Ezam Lawan Anwar

Anwar Mungkin Ditangkap Dalam 48jam

dan satu lagi bonus, berkenaan kata putus MUKTAMAD dari rakan kita di PAS.

PAS : Say No to UMNO


No comments: