Tuesday, August 26, 2008

Kereta Najib Di Baling Botol

Kereta yang dinaiki Datuk Seri Najib Razak dibaling dengan botol air ketika Timbalan Perdana Menteri meninjau proses mengundi di Sekolah Menengah Seberang Jaya, di Semilang, jam 11 pagi tadi.

Dalam kejadian itu, Najib baru masuk ke keretanya selepas berjumpa penyokong Barisan Nasional (BN) dan perbuatan itu dipercayai dilakukan sekumpulan penyokong pembangkang.

Menyedari kejadian itu, penykong BN membalas dengan membaling beberapa botol air ke arah penyokong Pakatan Rakyak.

Sesetengah daripada mereka cuba menyerbu kereta Najib tetapi dihalang polis.

Sebaik Najib meninggalkan kawasan itu, keadaan terus tegang sehingga ada yang membaling kayu dan terkena penyokong BN.

Tindakan cepat polis termasuk anggota Unit Pencegah Rusuhan (FRU) berjaya mengawal keadaan.

edyes wrote:

Berita ini dikutip dari B.Harian Online.

Keadaan semakin tegang tetapi MASIH dalam terkawal. Indeks Komposit juga telah junam lebih 13 mata. Di harap semua penyokong Pakatan Rakyat ambil langkah LEBIH berhati-hati. Sila tangkap sesiapa sahaja yang mulakan provokasi waima dari penyokong Pakatan sendiri kerana dikhuatiri ada unsur-unsur samaran.

Barisan Nasional juga berkemungkinan mempunyai agenda untuk membuatkan pilihanraya kecil Permatang Pauh TERBATAL gara-gara keadaan tidak terkawal.

Oleh demikian sila ambil langkah ALERT. Pastikan pengundian hari ini berjalan lancar kerana DSAI telah MENANG secara teori, secara praktikal, secara moral dan secara tidak rasmi ! Tinggal beberapa jam sahaja lagi untuk mengorak langkah ke Parlimen, jadi pastikan ianya berjaya !!

Harapan Baru Untuk Malaysia !

RE-FOR-MA-SI !!

No comments: