Friday, January 27, 2012

Blogger Pro-PR Ditahan Untuk Soalsiasat Kes Musa Hasan!


Seorang Blogger Pro-Pakatan Rakyat telah didatangi oleh SKMM bersama pihak polis lewat petang semalam. Ia berikutan isu sebuah gambar perkahwinan mewah yang menimbulkan persoalan samada pengantin lelaki tersebut adalah Musa Hasan atau sebaliknya.

Blogger yang dikenali sebagai Author Faethal, pengendali antara blog ranking teratas dari kalangan blog-blog penyokong Pakatan Rakyat, iaitu blog Pulakdah.blogspot .

Blogger Faethal dibawa ke Balai Polis Sg Rambai untuk bantu siasatan manakala barangan milik Faethal seperti laptop, handphone dan modem dirampas.

Seorang demi seorang blogger Pakatan Rakyat diheret ke Balai Polis dan bakal di'mahkamah'kan. Itulah kerja pantas SKMM dan pihak polis.

Pihak SKMM dan Polis begitu pantas bertindak ke atas 'gagasan resistance' Pakatan Rakyat, tetapi tidak berlaku adil terhadap blogger-blogger yang pro terhadap Umno dan kerajaan pusat. Sebelum ini bertimbun-timbun fitnah yang dilempar oleh blogger cybertrooper Umno dan ia termasuklah penghinaan terhadap mahkamah dalam isu pembebasan Anwar Ibrahim. Namun tiada tindakkan susulan daripada pihak SKMM dan polis walaupun terdapat berpuluh laporan polis dibuat.

Ini menunjukkan dengan jelas bahawa pihak SKMM dan juga pihak berkuasa mengamal sikap 'double standard' dan tidak keterlaluan jika kita katakan mereka adalah sebahagian dari Umno dan BN.

Diharap rakan lain semua alert dan sedia membantu blogger Pakatan Rakyat yang ditimpa musibah jahat yang hadir dari pemerintah kuku besi. Para peguam beraliran rakyat juga dialu-alukan untuk turun memberi bantuan.

Edyes

Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments: