Wednesday, June 25, 2008

Turun 10% dicanang, Elaun naik diam-diam

maklumat oleh : sangpemantau.blogspot

Dalam keadaan rakyat tertekan dengan keadaan kos sara hidup semakin meningkat, saya sungguh kecewa apabila kerajaan yang semalamnya pada 23 Jun 2008, bermula pukul 10 pagi melalui wakil-wakil rakyat BN melaung-laungkan betapa kerajaan pimpinan Abdullah Ahmad Badawi sungguh prihatin, amanah, bertanggungjawab dan adil untuk menangani permasalahan rakyat.

Masalah ekonomi sekarang bersifat global maka Kerajaan tiada pilihan lain selain terpaksa menaikkan harga minyak. Kononnya semuanya telah difikirkan semasak-masaknya dan beberapa langkah telah, sedang dan akan diambil untuk menolong rakyat. Berkokoklah si menantu yang kononnya hebat dengan hujah-hujah ekonomi tetapi semuanya kosong. Pembelit, perompak, pemfitnah dan hipokrit!!! Bak Musang berbulu ayam atau Ada Udangkah di sebalik Batu?


Sedar tak sedar, pada detik yang sama, iaitu pada 23 Jun 2008, pukul 10.04 pagi, satu pekeliling telah dimuatkan di Laman Web JPA bertajuk “
Surat Pekeliling Perkhidmatan Bil. 10/2008 Pindaan Kadar Imbuhan Tetap Jawatan Gred Khas dan Imbuhan Tetap Keraian Bagi Jawatan Gred Khas –{Artikel ini dikirim pada hari Isnin, Jun 23rd, 2008, 10:04 am dan difailkan di bawah Surat Pekeliling Perkhidmatan. Anda boleh mengikuti sebarang respons bagi artikel ini melalui suapan RSS 2.0.} (http://www.jpa.gov.my/docs/spp/2008/10/spp102008.pdf).

No comments: