Sunday, June 15, 2008

Pendatang Asing Dapat Rebate ?


Mintak maaf awal2 bagi yang tersalah maksud tajuk tersebut. Saya tidak menghina mereka-mereka yang ada dalam gambar ini, cuma gamaknya keadaan seperti ini sama di myanmar, atau di vietnam, atau di negara afrika, umpama berebut kupon makanan.

Tapi kita semua kena faham, secara tiba2 keadaan ekonomi negara menjadi gawat angkara kenaikkan minyak yang amat membebankan.

Ini yang sebenarnya kerajaan suka, biar rakyat rasa susah supaya bila diberi sekadar rm625(yang berkos 'milion')setiap yang berkenderaan, rakyat akan rasa RM625 itu sangat besar kerana kesusahan yang dialami. Sedangkan, keuntungan kerajaan hasil jualan minyak berbentuk 'puluhan billion'!!! sila refer entri saya mengenai cukai petronas di sini.

Keadaan ini juga menunjukkan bahawa rakyat semakin sesak. Adakah tuntutan wang itu hanya pada satu tarikh sahaja? Apakah wang akan habis di pejabat pos? jika tidak, kenapa berebut? Menteri pasti ketawa melihat gambar ini seraya berkata "Inilah rakyat bodoh, yang aku perbodohkan".

Cukup lah, saya dah tak tahan lagi dengan karenah kerajaan ini, tunggulah 5Julai nanti dan jangan lupa juga tunggu tarikh keramat 2 September pula, iaitu sambutan 10tahun selepas DSAI dipecat sebagai TPM. Mungkin dengan tarikh itu juga DSAI akan masuk semula, sebagai PM.

Saya dapat rasakan sesuatu akan berlaku dalam tempoh 2-3 hari nie.


gambar kredit untuk sukj.

3 comments:

mn said...

Salam brader,

1. Gambar ini aku sebat dari B.Harian.

2. Apa yang you nak ambil dari blog aku tu, kau ambil lah 'free' belaka.

3. Everythings is free??

Edyes said...

sorry la bro sukj,

saya tak sangka gambo tu dari b.harian. saya dah lama tak baca paper tu.

takpe, saya tetap kreditkan pada sukj sebab saya copy dari blog sukj. nanti saya bayo guna 'wang-pos'.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

hmm...sedih betol tgk suasana camni...