Sunday, March 30, 2008

10,000 or 25,000? + Nasib 23 Adun







Bernama says 10,000 welcomed the Agong; The Star has it at 25,000.

In any case, the reception for the Agong at the Kuala Terengganu airport this morning, after the dressing down he gave the PM over the appointment of his state's Menteri Besar, was rousing. A Deputy Minister in the PM's Department was also at hand to welcome home the Agong. And it seems that the 22 Assemblymen [who said they would resign if the palace appoints anyone else other than Idris Jusoh] will turn up for the swearing-in of Ahmad Said at the istana tomorrow.

Hypocrites, all of them.

source : rocky's bru


KUALA TERENGGANU, 29 Mac: Lebih 30,000 rakyat Terengganu berhimpun di Lapangan Terbang Kuala Terengganu bagi menyambut kepulangan DYMM Yang Dipertuan Agung ke negeri ini pagi tadi. Mereka mula berkumpul sejak jam 9.00 pagi dengan pelbagai jenis banner dan sepanduk menyokong Tuanku Mizan.

Di samping itu, pelbagai jenis pelekat kereta, reben kuning dan juga gambar dibawa ke perkarangan lapangan terbang itu. Mereka berteriak daulat Tuanku dan sesekali teriakan Takbir berkumandang apabila konvoi baginda bergerak keluar dari lapangan terbang kira-kira jam 10.45 pagi.

Turut serta dalan konvoi adalah anakanda Baginda yang menjadi pemangku Raja di samping anggota Majlis Penasihat Pemangku Raja. Rombongan Tuanku kemudiannya begerak ke Lembah Bidung. Di sana, Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (Mampat) dan beberapa NGO menyerahkan memorandum sokongan kepada baginda.
6:05 PM

source : siasahdaily



edyesdotcom wrote :

Pertama, berkenaan jumlah sambutan. Seperti perhimpunan BERSIH, angka yang diperkatakan di media perdana ialah 25ribu tetapi jumlah sebenar ialah melebihi 100ribu. Jadi, tidak hairanlah sekiranya permainan angka ini sekali lagi dijadikan sandaran oleh kerajaan kuno UMNO.

Kedua, berkenaan memorindum yang disampaikan. Tuanku menyokong rakyat, menerima memorandum yang diberikan dan rakyat juga memberi sokongan padu kepada tuanku dengan rangkuman memorindum tersebut. DAULAT TUANKU !!

Ketiga, berkenaan 22 Adun + 1 Adun Natang tu. Terang-terang dalam buletin utama mereka berjanji akan meletak jawatan jika Deris Natang tidak menaiki tahta MB T'ganu. Idris Natang tetap ditolak dari menjadi MB dan 22 Adun ni apa nak jadi? Lembu berpegang pada tali, beruk berpegang pada dahan... Manusia berpegang pada janji...22+1 Adun nie berpegang pada apa..?? JANJI HARUS DIKOTA !!!!

No comments: