Wednesday, March 26, 2008

Harga Minyak Dan Gas KEKAL


Dalam ucap utamanya pada Persidangan Pelaburan Malaysia 2008 di sini hari ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menghuraikan perancangan bagi melegakan keresahan rakyat berhubung kenaikan kos sara hidup yang menjadi isu dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 8 Mac lalu.

Tiga langkah itu ialah:

* Mengurangkan impak kenaikan harga minyak dunia bagi golongan berpendapatan rendah dengan mengurangkan pembaziran dan kerugian kesan daripada subsidi.

* Mengkaji semula pelaksanaan rancangan-rancangan ekonomi bagi memastikan manfaatnya dapat dirasai golongan yang benar-benar memerlukan.

* Kerajaan akan terus bekerja ke arah mengurangkan jurang pendapatan antara kumpulan-kumpulan etnik, dan pada masa yang sama memastikan keadilan untuk semua rakyat.

seterusnya (utusan)


edyesdotcom wrote :

Hasil keuntungan pengundi-pengundi Barisan Rakyat pada PRU12 semakin banyak yang telah di pertunjukkan. Inilah buktinya tanpa majoriti 2/3, BN tidak mampu untuk menaikkan harga gas dan minyak !

Percaya atau tidak, sekiranya keputusan PRU12 membenarkan majoriti 2/3 BN, sudah pasti tajuk berita hari ini ialah "Minyak Naik" "Tarif Letrik Naik kerana Gas Naik" Tol PLUS naik sebab dah 5 thn tak naik".

BERSYUKURLAH...

No comments: