Saturday, February 18, 2012

RoadShow #ABU Transmisi Seterusnya - Mutakhir (WAJIB BACA!!)



RoadShow ABU Transmisi Seterusnya - Mutakhir

Secara umum, segalanya bermula pada tanggal 9 Disember 2011 apabila negara dikejutkan dengan sidang media serentak di seluruh negara. Sidang media yang membawa kepada pelancaran penting sebuah gerakan inisiatif rakyat - Gerakan ABU diperkenalkan dengan penjenamaan semula pada malam bersejarah 15 Disember 2011 di Taman Melewar.

Asalkan Bukan Umno - sebuah gerakan berani yang tidak lagi berselindung dalam menyatakan pendiriannya betapa regim Umno itu harus ditumbangkan segera demi menyelamatkan negara ini. Rakyat yang punya rasa tanggungjawab wajar menyertai gerakan ABU bagi memastikan tiada ruang lagi buat Umno mengkhianati amanah rakyat dengan merompak khazanah kekayaan negara.

Dari masalah perkauman melampau, ketegangan antara agama membawa ke masalah ekonomi, rasuah serta kelemahan pentadbiran sehingga pembaziran melampau yang mencipta kepayahan hidup sehinggalah kenaikan kos hidup (harga barang) secara mendadak dan melampau. Semuanya ialah kerana Umno yang dicipta penjajah mewarisi negara ini dan lebih - lebih lagi ia sudah terlalu lama berada ditampuk kuasa.

ABU ialah penyatuan kuasa rakyat menentang Umno, menentang penyelewengan yang dilindungi, menentang rasuah yang dihalalkan, bukan untuk menentang mana-mana bangsa apatah lagi kepercayaan agama. ABU adalah trend melawan penindasan.

Menentang Umno bukan bererti menentang melayu, malah orang melayu harus disedarkan bahawa di atas nama 'melayu' itu jugalah Umno meneruskan amalan pecah perintah yang diwarisinya dari penjajah untuk terus kekal berkuasa. 

Apakah anda semua mahu terus percaya kononnya Umno perjuang bangsa ketika nasib dan pencapaian melayu hari ini tidak sejauh mana? 

Anak melayu menjadi juara rempit di malam minggu, menjadi penghuni majoriti terbesar pusat serenti, kehancuran moral yang memperlihatkan banyak kes pembuangan bayi adalah terdiri dari anak melayu dan terkini, segelintir darinya pula hanyut diperkuda politik sempit Umno yang tergamak mengupah RM30 untuk menjadi samseng pengganggu majlis. Ini fakta, hakikat, hasil keputusan yang perlu ditelan walau pahit.

Memasuki 55 tahun kemerdekaan, orang melayu kian ramai menghabiskan sisa hidup di perkarangan rumah pangsa, kejiranan yang kurang meyakinkan dengan kesesakkan tidak terkawal, hidup semakin melarat tanpa simpanan tetap (saving) yang menjurus kepada tekanan hidup. Segelintir yang kaya raya menunjuk-nunjuk aksi pembaziran di atas jurang kaya-miskin yang melebar, seterusnya mereka yang tidak berkemampuan cuba mengejar untuk bersaing mengecapi sedikit keselesaan lantas menghasilkan hutang yang tidak berpenghujung. 

Diburukkan lagi dengan kenaikkan harga barang tidak terkawal, semakin bulan semakin bertambah defesit perbelanjaan bulanan. Ini semua berkadar terus melonjak tekanan hidup, namun kebanyakkan dari kita hanya redho dalam pasrah dengan sifir syukur ada Umno. Sebaliknya tidak kita sedar kesakitan ditanggung rakyat negara ini jauh lebih perit dari kekejaman rejim Khmer Rouge Pol Pot yang membunuh rakyatnya secara pantas. Kerana dipercayai 'dibunuh secara perlahan' itu jauh lebih 'sakit' selain merosakkan nilai modal insan (menjadi hamba duit).

Itulah nasib melayu. Tanahnya tergadai, pulaunya dipunggai, perigi minyak pula diserah kepada orang, rezab melayu telah hilang separuh atas nama pembangunan namun tidak diganti. Kampung Bharu legenda kampung terakhir melayu di tengah ibu kota pula dalam proses hilang hak jatidiri. Menteri-menteri Umno yang berbangsa melayu dan juga yang mengaku melayu pula telah membenarkan seluruh kabinet kerajaan Umno ditipu berbelas bilion, hanya kerana ditipu itu 'tidak salah' di sisi undang-undang. Ia cuma kelemahan pentadbiran, yang bakal berterusan selagi Umno berkuasa. Jangan dilupa doktor gigi berumah rasuah RM24juta sedang dalam rayuan untuk dilepaskan dan juga nasib menteri yang disahkan seleweng sedang dalam percutian.

Bagaimana dengan isu komisyen separuh bilion pembelian kapal selam? Bila berlaku di kalangan rakyat itu disebut rasuah, tetapi bila berlaku di kalangan mereka yang kebal undang-undang, itu dinamakan komisyen, dinamakan salah tadbir dan bermacam kaedah untuk terus saling melindungi. Maka hadir slogan Hidup Melayu, selamatlah negara... dirompak!

Masihkah anda rasa Umno perjuang bangsa? Atau petualang bangsa? Jika anda percaya Umno bukan perjuang melayu, maka sudah tiba masanya untuk anda tampil bersama dalam gerakan ABU tanpa meletakkan sentimen bangsa di depan sepertimana 'doktrin' separuh abad Umno legasi penjajah. Gerakan kesedaran ABU adalah gerakan anda, gerakan rakyat. Bukan soal bangsa!

ABU juga adalah sentimen kesedaran rakyat yang ingin melihat Umno tumbang kerana keangkuhan mereka di puncak kuasa ketika tahap kepedulikan terhadap rakyat hanya bersifat retorik khususnya apabila tiba musim pilihanraya. Retorik rasuah pilihanraya harus segera ditolak dengan menjadikan maklumat sebagai hadaman dalam membuat penilaian.

Justeru itu, gerakan ABU diteruskan dengan siri jelajah pentas ABU fasa seterusnya ke setiap pelusuk negara di parlimen terpilih.

Telah dimaklum bahawa gerakan ABU tidak mempunyai struktur dan dikenalpasti sebagai 'leaderless movement' namun untuk tujuan kelancaran aktiviti, SAMM terpanggil sebagai antara penggerak utama atas kesedaran gerakan ABU bukan milik SAMM.

Melepasi fasa 'pemanas badan' dalam beberapa aktiviti pengedaran risalah dan DVD kesedaran, forum serta program pelancaran ABU di beberapa negeri, roadshow ABU kini berada di landasan pecutan berkadar terus dengan usaha Umno yang cuba menutup saki-baki ruang demokrasi untuk tujuan penerangan khususnya ke ceruk 'kubu kuat' yang tak bermaklumat.

Melihat sentimen ABU sebagai satu ancaman besar kepada survival Umno, mengakibatkan program ceramah sebelum ini di Jalan Kebun dan Kuala Sawah diganggu oleh samseng upahan bagi mengepung maklumat kesedaran. Namun ia tidak sesekali menggagalkan aspirasi gerakan ABU untuk terus menyampai maklumat dalam siri ceramah yang kini disusun lebih rapi.

Harus diingat, ruang demokrasi yang sedikit ini, iaitu siri jelajah penerangan akan tetap dipertahankan dan rakyat yang dahaga maklumat juga harus menjadi lebih berani menuntut hak untuk mendapat maklumat selain meraikan demokrasi. Rakyat perlu berani untuk sekurang-kurangnya mencari bait-bait kebenaran yang acap kali dinafikan ke saluran media perdana. Ini sahajalah saluran yang kita ada - ceramah rakyat, pidato rakyat di pentas ABU!

Ruang sedikit demokrasi yang kita ada, berbentuk ceramah rakyat, adalah milik mutlak rakyat dan wajib dipertahan. Turunlah dan hadam maklumat, mengapa 'Asalkan Bukan Umno'! Turun dengan berani! 

Nah, di bawah ini jadual roadshow untuk anda tunjukkan keberanian, keberanian bukan untuk berkelahi, tetapi keberanian untuk mendapatkan kebenaran.

Bermula dengan program malam ini (17hb Feb) di Bandar Tun Razak dan seterusnya catitlah di mana bahagian anda;


EDY NOOR REDUAN (EDYES)
Pengarah Propaganda SAMM
www.anakmudamalaysia.com

WP Kuala Lumpur - Bandar Tun Razak

Tarikh: 17hb Feb 2012 (Malam Ini)
Masa : 8.30malam
Tempat : Madrasah Ehsaniah Taman Bukit Anggerik @ METBA (Bersebelahan Padang)
Pemidato :
1) Mat Sabu (Timbalan Presiden PAS)
2) CheGuBard (Ketua Penyelaras SAMM)
3) Pak Samad (Sasterawan Negara)
4) Adam Adli (Aktivis Mahasiswa)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan : 0111-2859220

Selangor - Semenyih

Tarikh: 23hb Feb 2012 (Khamis)
Masa : 8.30malam
Tempat : Dewan Orangramai Beranang, Selangor
Pemidato :
1) Arul (PSM)
2) Khalid Samad (PAS)
3) Haris Ibrahim (NGI)
4) Adam Adli (Aktivis Mahasiswa)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 016-3245550


Melaka - Masjid Tanah

Tarikh: 24hb Feb 2012 (Jumaat)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Markas Pas Hujan Panas, Masjid Tanah
Pemidato: 
1) Che'GuBard (SAMM)
2) Khalid Samad (Ahli Parlimen Shah Alam)
3) Arul (PSM)
4) YB Khoo Poey Tiong (ADUN Ayer Keroh)
5) Haris Ibrahim (NGI)
6) Khalid Ismat (Aktivis Mahasiswa)
7) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 012-2478016

ABU Perak - Ipoh


Tarikh: 25hb Feb 2012 (Sabtu)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Dewan Serbaguna Kg Baru Buntong, Ipoh, Perak
Pemidato:
1) Mat Sabu (Timbalan Presiden PAS)
2) CheGuBard (Ketua Penyelaras SAMM)
3) Sambulinggam (Hindraf)
4) Haris Ibrahim (NGI)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 012-4696068

Johor - Pasir Gudang


Tarikh: 26hb Feb 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Taman Air Biru, Pasir Gudang, Johor.
Pemidato:
1) Che'Gu Bard (SAMM)
2) YB Salahuddin Ayub (AP Kubang Kerian)
3) Haris Ibrahim (NGI)
4) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 013-7848585
Terengganu - Kuala Terengganu

Tarikh: 3hb Mac 2012 (Sabtu)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Taman Desa Solehah (Depan SK Pdg Air Tepoh), K.Terengganu
Pemidato:
1) Che'Gu Bard (SAMM)
2) Haris Ibrahim (NGI)
3) Al Faizal Amjed (PKR)
4) Dr Ahmad (SAMM)
5) Mohd Fauzi Abu Samah (PAS)
6) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 019-9809974
Kelantan - Kota Bharu

Tarikh: 4hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Perkarangan Stadium
Pemidato:
1) Haris Ibrahim (NGI)
2) Dr Ahmad (SAMM)
3) Wakil PAS
4) Wakil PKR
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 017-5959755

Negeri Sembilan - Teluk Kemang

Tarikh: 4hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: PASTI At Taqwa Teluk Kemang
Pemidato:
1) YB Mujahid Rawa (PAS)
2) Che'Gu Bard (SAMM)
3) YB Ravi (PKR)
4) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 013-6777507

Pahang - Temerloh

Tarikh: 5hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Dataran MP Temerloh
Pemidato:
1) Che'Gu Bard (SAMM)
2) Bob Lokman (PAS)
3) Siti Aisyah (Srikandi)
4) Adam Adli (Mahasiswa)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 017-9573855

Negeri Sembilan - Rantau(K.Sawah)

Tarikh: 6hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Taman Jed Indah, Kuala Sawah
Pemidato:
1) Che'Gu Bard (SAMM)
2) Haris Ibrahim (NGI)
3) YB Taufek (PAS)
4) YB Ravi (PKR)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 016-2157707
Kuala Lumpur - Wangsa Maju

Tarikh: 9hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Taman Melati
Pemidato:
1) Che'Gu Bard (SAMM)
2) Haris Ibrahim (NGI)
3) Dr Ahmad (SAMM)
4) Wakil PAS
5) Wakil PKR
6) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 017-5959755
Perlis - Kangar

Tarikh: 9hb Mac 2012 (Ahad)
Masa: 8.30mlm
Tempat: Sebelah Restoran Anjung Keli, Behor Pulai, Kangar
Pemidato:
1) YB Azmin Ali (PKR)
2) YB Lee Guan Eik (DAP)
3) Mohamad Faisol Abd Rahman (PKR)
4) Mohd Anuar Tahir (PAS)
5) Pemidato dari kalangan rakyat
Pertanyaan: 019-4342244
Pelancaran/Pentas ABU Seterusnya

Penang - Balik Pulau 14hb Mac
Johor - Muar 17 Mac
Kedah - Alor Star 20 Mac


No comments:

Tukar Tiub - Brader Isham

Terkini di blog Aduka Taruna

Pak Bakaq si Penarik Becha

Comandante Che gue Bard

iklan