Tuesday, March 27, 2012

Isu Moral Yang Bakal Menumbangkan Umno Melaka dan SELURUHNYA!! #ABU!!



Tidak ada ulasan yang paling sesuai bilamana seorang YB Umno yang memegang jawatan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Melaka dicekup di dalam sebuah kelab dangdut jam 2.30pagi dengan GRO dan arak yang bergelimpangan - Tumbangnya Kerajaan Umno Melaka!!

Peristiwa songsang serba tidak bermoral ini harus menjadi iktibar terbesar buat rakyat Malaysia amnya dan orang Melaka khususnya untuk menolak parti semunafiq Umno, yang kononnya mendakwa bahawa mereka pejuang Islam. Maka tidak hairanlah seorang PM tergamak menyediakan minuman keras di suatu sudut dalam majlis hari jadinya, ketika kita semua faham majlis tetap meriah tanpa penglibatan entiti ber-alkohol.

Apakah ini yang dimaksudkan Islam moderate yang cuba disampaikan oleh Najib sepertimana ungkapan wasatiyyah ketika membelanjakan hampir setengah juta hanya untuk perbelanjaan pertunangan anaknya? Itu belum kira soal siapa yang bayar. Apa yang kita lihat ini adalah amalan munafiq, seperti dalam isu Israel di mana sebelah tangan mereka kononnya membantah kekejaman Israel manakala sebelah lagi tangan menjalin hubungan dagang yang membantu ekonomi Israel sehingga akhirnya Israel yang sama membedil anak Palestin. Umno Munafiq!

Tidak dilupa bagaimana mereka menafsir akronim ABU sebagai 'Allah Bersama Umno' tetapi apakah Allah bersama gerombolan munafiq?? Yakinlah bahawa dengan moral begini di tahap seorang 'Yang Berhormat' merangkap sebagai Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, akronim ABU yang mereka tafsirkan itu lebih sesuai berbunyi 'Allah Binasakan Umno'!

Maka dengan ini, saya mencabar setiap umat melayu yang berugama Islam untuk menolak Umno di atas sifat retorik tahap tertinggi yang diamalkan oleh mereka sejak dulu, kini dan selamanya! Ayuh tinggalkan Umno dan selamatkan negara ini dari semua aspek kerosakkan yang dibawa oleh gerombolan elit legasi pewaris penjajah.

Orang Melaka khususnya, cukuplah lena. Asalkan Bukan Umno, kecapi kemerdekaan sebenar... ABU adalah pilihan terbaik PRU13, selain pilihanjalanraya!

Edyes @edyesdotcom

Solidariti Anak Muda Malaysia

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

dino.yp@gmail.com said...

Jangan lupa video china doll!
Jangan jadi ayam jantan pandai berkok , tapi tahi penuh kat kaki!