Thursday, February 9, 2012

Hakikat Sebenar #BR1M


RM 500 untuk sepenggal 4-5 tahun. Tetapi musibahnya seumur hidup (selagi membenarkan Umno menang).

Dengan cubaan anda untuk dapatkan RM500 yang ditawarkan dalam skim BR1M ini, tidak kira samada anda layak ataupun tidak, anda terdedah mungkin buat julung kali untuk dikejar oleh LHDN.

Mangsa terbaru penganiaan halus ini didedah oleh sebuah blog - klik http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/02/sah-bukti-perangkap-terjerat-br1m.html

al kisahnya, belum dapat RM500, sudah dipanggil LHDN. Untuk pastikan permintaan untuk dapatkan RM500 BR1M itu berjalan dengan licin, menyebabkan si mangsa berkejar ke LHDN mengikut arahan surat yang diterima. Lebih malang, LHDN telah siapkan surat arahan pembayaran secara ansuran terhadap cukai lapok si mangsa sejak tahun 2006 yang selama ini tidak pernah membayar cukai kerana tidak mendafar, dan tidak berkemampuan.

Menurut surat tersebut, ansuran yang perlu beliau bayar ialah RM50 sebulan sebagai belas ehsan LHDN. Ehsan kepala bapak dia! Yakinlah banyak lagi kes macam nie.

BR1M adalah perangkap halus, begitu juga skim lain seperti SARA 1Malaysia. Kerajaan pemerintah yang ada hari ini tidak ikhlas dalam membantu nasib rakyat malah ia menjadi retorik di sebalik slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan.

Regim ini harus di ajar secukupnya! Pastikan semua rakyat bersatu di atas titik persamaan - menumbangkan regim yang mencengkam rakyat. ABU adalah jawapan!!

ABU sebuah kempen kesedaran rakyat! AsalkanBukanUmno - Negara selamat dan kuasa rakyat dikembalikan!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Anonymous said...

entri yg paling b*doh pernah saya baca.. bukankah membayar cukai itu tgjwb rakyat yg layak dicukai.. dgn duit cukai jugaklah membangunkan negara...

Anonymous said...

Eh eh anon, bukan ke Malaysia ni dibangunkan melalui duit umno? Sebab tu le kita rakyat ni diberi subsidi, sebab kit a ni menumpang duit make bapak umno, tak gitu?

ABU said...

kepada anon 4:20, ko lah bodoh tahap lembu..baca artikel pun xabis da nak komen.Memangla bayar cukai nie perlu bagi mereka yang layak dicukai, yang berkemampuan..tapi kes orang di atas nie orang yang xlayak dan xmampu..baca artikel sampai abis dan paham baik2.Then baru komen.

Anonymous said...

dont be such a negative thinker.