Tuesday, February 21, 2012

ZIM Atlantic Bukan Pembawa Bendera Israel, Tetapi Jalur Gemilang?






Di atas adalah maklumat mengenai kontena ZIM Atlantic. Kapal kontena Zim Atlantic tidak membawa bendera negara zionis Israel tetapi sebenarnya membawa bendera yang hampir serupa dengan jalur gemilang.

Ini tidak pelik dan tidak mustahil. ZIM Atlantic membawa bendera negara Liberia yang mempunyai kesamaan dengan bendera Malaysia, dan juga bendera US. Apakah dengan membawa bendera yang hampir serupa dengan negara kita, maka dapat menyembunyikan perdagangan sebenar Malaysia-Israel? Apakah ia berkesan untuk menyembunyikan jadual laluan terus dari Haifa Israel - Pelabuhan Klang Malaysia?

Sudah pasti jika kapal kontena ini membawa bendera Israel, maka tentera laut Malaysia yang mempunyai kekuatan kapal selam yang tak boleh menyelam dan kapal peronda yang boleh terbang berharga 9 bilion akan menghalau kapal ini dari Selat Melaka.

Walaupun ZIM Atlantic membawa bendera 'bukan Israel', tetapi originnya tetap Israel. Konglomerat ZIM adalah milik zionis, merupakan syarikat logistik perkapalan utama Israel. Membawa bendera selain zionis adalah taktik decoy

Apa yang lebih penting untuk dijadikan hujah ialah bahan mentah atau separuh masak yang dibawa oleh ZIM ini terus ke Port Klang adalah dari industri negara haram Israel, dan apa yang dibawa dari Port Klang terus ke Haifa/Ashdod juga merupakan urusniaga dagangan yang tidak sepatutnya terjadi! Apakah ia tidak melalui kastam? Bukti-buktinya berbentuk borang kastam yang tertera urusniaga Israel telah acap kali didedahkan oleh SAMM.

Siapa lagi yang boleh nafikan hubungan dagang Malaysia-Israel ? Dengan adanya hubungan logistik ini, kita bukan sahaja berdagang dengan Israel, malah kita bertanggungjawab di atas setiap peluru yang menembak tepat kepala anak saudara kita di Palestin!! Kapal bantuan dari Malaysia dihalang mendekati Israel untuk sampaikan bantuan ke Gaza tetapi kapal kontena yang juga dari Malaysia, dibenarkan masuk terus ke pelabuhan Israel. WTF!

Video di bawah pula didedahkan oleh MiloSuam setelah gambar-gambar kapal ZIM Atlantic di Pelabuhan Klang diragui oleh pengunjung blognya. Terbukti terjahan MiloSuam mengenai berlabuhnya kapal yang berpengkalan dari Israel ini ke Pelabuhan Klang bukan cerita kosong. Pasti Najib dan kabinetnya tidak tidur malam jika kehadiran kapal kontena ZIM Atlantic dikaitkan dengan pendedahan SAMM dan Chegubard mengenai perdagangan Malaysia-Israel, sehingga menyebabkan Ahli Parlimen Bakri dilayangkan kad merah di Parlimen lewat tahun lepas.

Lihat video di bawah;


Sila ke entry bertajuk Penghantaran terus Malaysia - Israel , Israel - Malaysia satu jalan perdagangan rutin biasa untuk melihat jadual kapal kontena dari beberapa pelabuhan di Israel berulang-alik ke Malaysia macam negara nie mak dan bapak dia punya dan kita bersama Israel umpama adik beradik yang saling bantu membantu. Melainkan Malaysia dan Israel ada hubungan diplomatik, hubungan logistik ini tidak patut berlaku!!

Ingatlah, Ayuh kita tolak kumpulan yang mengaku menjaga agama, menjaga akidah dan juga mengaku pejuang agama, tetapi dengan sengaja membenarkan setiap umat Islam dalam negara ini lari akidahnya kerana mendokong negara Israel! Negara haram Israel akan terus melebarkan jajahannya, akan terus menggali BaitulMaqdis, dengan bantuan negara munafiq seperti Malaysia.

Secara strategiknya untuk menumbangkan Israel, kita terlebih dahulu perlu menumbangkan Israel Glokal! Asalkan Bukan Umno menjadi sentimen paling berkesan dalam menumbangkan sebuah regim legasi penjajah yang meneruskan agenda penaklukan BaitulMaqdis!

Ayuh! ABU adalah penyelesai muktamad! Asalkan Bukan Umno !!


Edyes SAMM
Solidariti Anak Muda Malaysia
www.anakmudamalaysia.com


Di bawah ini pula saya naikkan semula kenyataan SAMM berkenaan pembekalan minyak sawit ke Israel;


Kenyataan Terbuka
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
8 Febuari 2012

REGIM HARUS TAMPIL PERJELAS DAGANGAN SAWIT DENGAN ISRAEL

1. SAMM dengan ini menegaskan semula pendirian SAMM iaitu tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel. Umat Islam wajib menentang Israel kerana isu penjajahan kiblat pertama umat Islam (al Aqsa) namun semboyan penentangan kepada Israel ini melangkaui isu agama dan harus disambut oelh semua kerana ia isu kezaliman dan penindasan serta penjajahan moden dengan mewujudkan negara haram Israel.

2. Isu hubungan Malaysia - Israel ini kembali menjadi perhatian apabila media milik Umno dan para pemimpinnya sedang giat menggunakan petikan kata-kata Anwar di WSJ yang berbunyi "I support all efforts to protect the security of the state of Israel" untuk melakukan serangan bertubi pada beliau sebagai penyokong zionis.

Ketua Umum PKR itu turut mengeluarkan satu kenyataan mengecam pihak-pihak yang memutarkan kenyataannya dan menjelaskan bahawa beliau ada menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi ketika ditemubual oleh WSJ pada hari Khamis, 26 Januari 2011.

“Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati,” kata beliau, sambil menegaskan bahawa pendirian beliau selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab (Arab Peace Initiative) yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara atau lebih dikenali sebagai Two-State Solution.

dokumen rasmi kastam yang mencatat antara hubungan dagang Malaysia - Israel

2. Malaysia sebelum ini secara hipokrit telah menipu rakyat Malaysia kononya negara ini tidak lansung mempunyai hubungan dengan Israel. Hipokrasi pemerintah negara telah dirobek apabila 7 November lepas melalui sidang Dewan Rakyat, SAMM den gan kerjasama dan melalui YB Er Teck Hwa, ahli Parlimen DAP Bakri telah membangkitkan persoalan mengenai hubungan dagang Malaysia - Israel. 
Tidak boleh lari dari soalan yang turut disertakan dokumen beberapa borang kastam yang menjadi dokumen rasmi penghantaran/penerimaan barang dagangan Israel-Malaysia akhirnya YB Mukhriz Timbalan Menteri kemneterian Perdagangan Antarabangsa (MiTi) terpaksa mengakui bahawa hubungan dagang memang wujud tetapi hanya dagangan 'terkawal' melibatkan syarikat asing (Multi Nasional Company-MNC) yang beroperasi di negara ini. Ini kononya terpaksa diberi kebenaran atas menjaga kepentingan pelabur yang datang ke Malaysia. Mukhriz menyatakan selain dari itu tidak ada lansung hubungan dagang. Menteri (MiTi) YB Mustafa Mohamad lansung diam dan tidak berani memberikan kenyataan mengenai perkara ini. (klik sini)


keratan borang JK 69 yang mempunyai pengesahan Kastam dan MiTi membuktikan kemasukan barang dari Israel untuk dipasang dalam negara sebelum dijual semula ke luar negara dari Malaysia.

3. Tidak berpuas hati Er Teck Hwa bangun mencelah beberapa kali dengan menyebutkan ia bukan transaksi biasa. Er mendedahkan kewujudan borang JK 69 yang menunjukkan syarikat yang beroperasi di Malaysia mengambil barang (tidak siap) dari Israel dan kemudian memasangnya di kilang di Malaysia kemudian menjualnya sebagai produk dari Malaysia. Maka secara tidak lansung barangan Israel berjaya sampai dipasarkan ke negara yang memboikot Israel dengan bantuan Malaysia. Panik dan tidak mampu menjawab pendedahan Er Teck Hwa yang dibantu SAMM maka hasilnya Er Teck Hwa diarahkan keluar dari dewan.

sidang media SAMM 8 Feb 2012, 11.30 pg, di P.Pinang menunjukkan kepada wartawan dokumen yang mengaitkan penghantaran minyak sawit dari Malaysia ke Israel

4. Terbaru SAMM telah menemui beberapa dokumen membuktikan bahawa wujud hubungan dagang lain secara terus dan melibatkan syarikat Malaysia. Dua dokumen 'Booking Conformation' melibatkan dua syarikat dari berpengkalan di Johor telah didapati menghantar minyak sawit dari Pasir Gudang dan Tanjung pelepas terus ke Ashdod iaitu pelabuhan terbesar Israel yang terletak 40 km dari Tel Aviv.

5. Dokumen ini telah didedahkan kepada wartawan dalam sidang media 8 Febuari 2012, 11.30 pagi di Komtar, Pulau Pinang.

6. Melalui carian di laman rasmi salah satu syarikat tersebut ada kaitan dengan Felda. Persoalanya adakah minyak hasil sawit peneroka Felda turut terlibat dihantar ke Israel ?

7. Hasil dari dokumen yang berjaya di akses menunjukkan tidak kurang dari 100 metrik tan Malaysia membekalkan minyak sawit ke Israel. SAMM yakin jumlahnya lebih dari itu kerana terdapat banyak penghantaran tetapi sehingga kini SAMM cuma mempunyai dokumen membuktikan dua penghantaran dan menurut sumber ada lebih dari dua penghantaran setiap bulan.
Rakyat sering di dera dengan putus bekalan minyak sawit di pasaran tempatan tetapi dalam pada masa itu negara terus membekalkan minyak sawit lebih dari cukup untuk Israel

8. Jumlah penghantaran yang banyak ini bukan sahaja cukup untuk kegunaan domestik Israel, tetapi menyebabkan Israel mampu memasarkan semula minyak sawit. Malah sudah ada usaha Israel menyimpan stok minyak sawit dan jika ini tidak dikawal maka Israel pasti mampu menjadi antara pemain utama pasaran hadapan sawit maka ekonomi negara pasti terancam apabila Israel boleh mengawal harga. Banyak kali rakyat negara didera kerana kehabisan minyak sawit dipasaran tetapi dalam pada masa yang sama Malaysia dengan 'selamba' membekalkan minyak sawit ke Israel.

Utusan Malaysia sebelum ini sudah melaporkan bagaimana kapal mengibarkan bendera Israel disambut di pelabuhan negara, kali ini bukan sekadar kapal tetapi ada bukti kehadiran pihak berkuasa Israel sendiri ke dalam negara bagi memastikan kualiti dan keselamatan Minyak Sawit untuk dihantar ke Israel

9. Lebih memeranjatkan terdapat bukti bergambar yang membuktikan 'pihak kerajaan' Israel juga telah hadir ke kawasan pelabuhan Malaysia untuk memastikan 'keselamatan' dan 'kebersihan' minyak sawit yang dihantar. Bagaimana ini boleh berlaku sedangkan Malaysia diwajahkan langsung tidak punya hubungan dengan Israel ? Ternyata regim ini 'munafik' !

10. Satu surat rasmi akan dihantar ke MiTi untuk meminta penjelasan mengenai perkara ini. SAMM menuntut regim tampil memberikan penjelasan dan menghentikan segera semua bentuk hubungan dagang dengan Israel serta meminta maaf kepada rakyat Malaysia dan Palestin kerana sikap hipokrit Malaysia.

11. Mengikut laporan Kesatuan Eropah Malaysia merupakan negara ke 15 yang aktif membantu ekonomi Israel.

Sekian ;

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia
http://www.anakmudamalaysia.com
dan satu lagi entry yang perlu diberi perhatian - Israel Diberi Mandat Untuk 'Pasarkan' Minyak Sawit Malaysia!
 

No comments: