Friday, February 25, 2011

Laman Blog Pro-UMNO Menuduh Hisyamuddin GAY ?

Laman Pro UMNO – dengan capaian http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2011/02/gay-minister-in-cabinet-and-johorean.html membuat tuduhan bahawa ada Menteri dari Johor dalam kabinet Najib seorang "gay".

Beliau memaparkan gambar yang dihitamkan muka. Namun sekiranya kita google gambar Hishammuddin – gambar yang dipamerkan laman web ini – yang dihitamkan adalah sama dengan gambar yang pernah keluar di www.malaysiakini.com – pada 13 hb Mac 2010 capaian http://www.malaysiakini.com/news/126439

Adakah laman ini sebenarnya menuduh Hishammuddin sebagai  seorang menteri GAY. Tuduhan yang amat serius tanpa bukti. Sungguhpun gambar yang dipamerkan oleh penyelia laman ini dihitamkan tetapi melihat gambar asal yang terpapar di Internet menjadikan ianya tuduhan yang serius.

Isu sebegini tidak sepatutnya dimainkan. Laman ini dalam artikel tersebut merujuk bahawa Dr Mahathir membuat ahli kabinetnya Anwar Ibrahim yang dikatakan terlibat dalam tuduhan seks luar tabii dan menyimpulkan bahawa Anwar Ibrahim juga terbabit dalam kes liwat kedua bertanya, sama ada Najib akan mengambil tindakan serupa - menyingkir menteri dari Johor yang dikatanya GAY.

Nilai peranan laman blog sekarang ini khususnya laman ini yang dikatakan mempunyai hits yang amat tinggi.

Nukilan : UMNO Reform


EDYES wrote:

Wahai pak menteri, tolong jangan saman saya melalui blog edyesdotcom. Tujuan penyiaran semula entry yang dipetik dari laman UMNO Reform ini adalah bertujuan untuk mengingatkan pak menteri, bahawasanya kalau nak saman sila saman blog yang lebih tepat.

Janganlah tersasar menembak blog ini, jadilah seorang menteri yang 'sharpshooter' supaya blog jahat diheret ke mahkamah.

Harap maklum.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 comments:

ISA said...

Weeiii... salin tampal pun kena SAMAN laaa... mana lu mau lari... hahahaaaa....

Menteri2 bn nih bukannya cerdik sangat pun... tak tau bezakan C&P dengan artikel sebenar...

lu jangan cari pasal bro... kah..kah...kah...

Anonymous said...

ini menteri suka menghunus keris ke atau mencium keris?

Anonymous said...

hunus keris ke,hunus bontot org,hu2