Saturday, January 22, 2011

PANAS!!! Duit Zakat DUN Tenang Ke Mana Arahnya??

PANAS!!! Wang zakat untuk DUN Tenang telah disalah guna untuk kepentingan UMNO dan BN dalam PRK Tenang!!

Sememangnya UMNO dan BN cukup pening mengenangkan semakin tahun semakin banyak PRK yang dihadapinya. Bajet yang sangat besar dalam setiap PRK mengundang UMNO BN mengambil langkah drastik iaitu terpaksa menutup mata mengorbankan wang zakat DUN untuk kepentingan pilihanraya.

Menggunakan wang zakat untuk fakir miskin berugama Islam di Tenang ketika PRK adalah satu perkara, tetapi apabila menyalahguna dengan menyalur wang zakat kepada bukan islam adalah satu pengkhianatan!
Email di bawah menjelaskan segalanya. Ia dihantar dari sumber dalaman dan ia didedahkan atas dasar menyelamatkan martabat Islam, bukan kerana politik semata-mata!

Email di bawah tidak diedit melainkan meletak perenggan untuk pembacaan yang mudah.

*******************

23hb februari nie (sehari lepas penamaan calon) dato jamil khir dan dibawah agensi di menteri di jabatan perdana menteri mengadakan program yang berselindung di sebalik kempen di dun tenang.

Bahagian  dakwah bukan islam dan orang asli(jakim) di arahkan untuk mengumpulkan masyarakat orang asli di kampung orang asli ulu juaseh dan kampung orang asli segamat kecil yang terletak di daerah labis dan memang berada dalam kawasan dun tenang.

Program tu berlansung pada sepanjang 23hb ini. Dato jamil khir sendiri yang akan merasmikan dan memberi sumbangan berkenaan yang berupa beg sekolah untuk anak2 orang asli yang bersekolah dan barangan lain untuk masyarakat orang asli...

Dato jamil juga mengarahkan Yayasan Taqwa yakni satu badan dibawah majlis agama islam wilayah persekutuan untuk mengeluarkan dana bagi menjayakan program ni. 

Untuk pengetahuan semua, yayasan ini sebenarnya ditugaskan untuk memberi bantuan kepada fakir miskin dan para asnaf sebab dana yayasan ini adalah dari hasil kutipan zakat dari wilayah persekutuan. 

So, sekarang dato jamil dah menyalah gunakan wang zakat umat islam bagi menjayakan agenda yang jauh menyimpang dari kepentingan sebenar.

****************

Saya bertanggungjawab dengan apa yang saya dedahkan!! Ayuh pastikan UMNO rebah di Tenang!! Lawan Tetap Lawan!!!
Takbir!!
EDYES @ edyesdotcom
Tenang di Tenang
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments: