Thursday, October 21, 2010

Laporan Polis Terhadap Founder 'Islamic Fesyen Show' !



Semalam, waktu aku on the way ke Stadium Paroi untuk menonton perlawanan bola di antara Negeri Sembilan menentang kehadiran Johor FC di perlawanan separuh akhir Piala Malaysia, saya terima satu mesej yang agak mengejutkan dari sahabat yang pernah ditabalkan sebagai 'samseng kampung Panchor'. Mesejnya berbunyi begini;

Bro. Lu ada sban x? Jom wat report polis hina islam fesyen show. Jd mat balai plak kita. - Aduka Taruna
Aku tak tokok tambah pun apa yang aduka sms pada aku. Cuma bila aduka sebut mat balai dalam smsnya, aku teringat pada calon ketua AMK hahahaha. Apa yang bermain di fikiran aku masa itu ialah - Aduka Taruna ada kat Seremban? Apa yang dibuatnya, takkan balik kampung tengah-tengah minggu ?

Pagi nie baru aku sedar rupanya perbicaraan Aduka Taruna di Mahkamah Seremban bermula hari ini. Itulah puncanya kenapa Aduka berada di Seremban. Rujuk berita di bawah;

SEREMBAN – Mahkamah Sesyen di sini, semalam memulakan perbicaraan kes remaja yang didakwa menghina institusi kesultanan Johor menerusi laman blognya.

Khairulizam Abdul Ghani, 29, adalah seorang juruteknik komputer didakwa memuat naik secara sedar beberapa ayat menghina institusi kesultanan Johor dalam blognya, adukataruna.blogspot.com.my.

Dalam perbicaraan semalam, dua saksi dipanggil memberi keterangan iaitu jurugambar polis, Konstabel Wan Khairul Al-Jufri Hashim, 24 dan Penolong Pengurus Maybank Seremban, Fazlita Abd Wahab, 42.

Timbalan Pendakwa Raya, Mahmud Abdullah memaklumkan, sepanjang perbicaraan yang dijadual berlangsung selama tiga sehingga esok, beberapa saksi terlibat akan dipanggil untuk memberikan keterangan.

Khairulizam yang memakai kemeja putih hadir ke mahkamah diwakili peguam bela, Mohd Radzlan Jalaludin.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan tersebut antara pukul 7.25 malam dan 9.05 malam, pada 22 Januari lepas di No. 297, Rumah Rakyat Panchor, Paroi, dekat sini.

Jika disabitkan kesalahan, Khairulizam boleh didakwa mengikut Seksyen 233(1) (a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta yang sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara tidak melebihi setahun atau kedua-duanya.

Khairulizam bertindak menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu, Kelantan 26 Januari lalu atas perbuatannya itu.

Sinar Harian
Inilah semangat anak muda! Besok nak masuk mahkamah untuk bicara hal hina sultan, hari nie ajak aku pergi balai nak laporkan penghinaan Rosmah-Najib terhadap kesucian Islam - yang melibatkan tulisan khat nabi Muhammad S.A.W. Lebih dasyat apabila tulisan khat kalimah Muhammad itu diterbalikkan dan diletakkan di paras kemaluan pada design baju "fesyen islamic' itu !

Aku terpaksa menolak permintaan Aduka kerana janji aku pada anak untuk menonton bolasepak perlu ditunaikan. SMS tu pun masuk masa aku dah nak sampai ke Paroi Jaya. Takkan aku nak U-Turn pulak hahaha...

Aku puji semangat Aduka sebab walaupun hari nie dia berdepan dengan perbicaraan Mahkamah, tetapi semangat untuk membawa pengkhianat agama ke muka pengadilan itu amat wajar dipuji. Kehinaan yang berlaku terhadap islam tidak harus sekali-kali dipandang enteng. Lebih memeritkan apabila ia berlaku di dalam sebuah negara yang mengaku Islamic dan lebih menyedihkan apabila ia dinaungi oleh seseorang yang mengaku muslim (dan mengaku sebagai wanita pertama).

Aku nasihatkan Aduka supaya tumpukan kepada perbicaraan yang akan ditempuhi selama beberapa hari mulai hari nie. Untuk kes penghinaan ke atas Islam oleh gerombolan ini, kita serahkan kepada Tantawi dan para sahabatnya.

Kepada yang ketinggalan keretapi, sila rujuk entri di sini untuk lihat betapa beraninya mereka menggunakan kalimah Muhammad terbalik ke atas pakaian yang direka khas untuk perempuan muslim (tetapi seksi sekali) di atas nama 'islamic fesyen show' !

Bersama-samalah kita memelihara nama baik agama Islam dengan gerakan-gerakan yang cuba menggagalkan program serba menghina ini. Penampilan pakaian di dalam festival itu tidak langsung melambangkan ciri-ciri islam apabila setiap tudung yang dikenakan, tetap mendedahkan rambut - juga seperti stail 'wanita pertama' negara ketika memasuki ruangan Masjid.

Kesucian agama Islam perlu dipertahankan!! Hanya satu jalan terbaik untuk mengembalikan kegemilangan Islam di tanah air ini, iaitu dengan menumbangkan regim UMNO !!


EDYES @ edyesdotcom - COURT oF PUBLIC OPINION

2 comments:

GIMBooL said...

eehhhmmm takan bola & kuarge lebih aula dr islam...
" ..anak2 & bini = fitnah.."

Edyes said...

saya dah serah perkara repot polis nie kepada mat balai... mereka lebih afdal (sebagai org yg lebih tahu batas undang2)

sy tak faham maksud saudara di perenggan bawah

salam