Thursday, February 11, 2010

Tulang Besi nak buat aduan ’salah laku disiplin’ di Pejabat Agong Pas 10.30 pagi esok!

Salam…

BLOGGER Tulang Besi atau nama sebenarnya Abdul Rahman Talib memberitahu kepada saya bahawa beliau dijadualkan pulang ke Malaysia pagi esok untuk membuat aduan berhubung pemimpin tententu Pas yang didakwanya membelakangi ketetapan Muktamar Pas Pusat di Shah Alam (2008) dan Ipoh (2007); iaitu memperkukuhkan Pas bersama Pakatan Rakyat.

Dari Malaysia, saya terus menghubunginya untuk bertanya tentang niat terbarunya itu. Selain berjanji untuk menjelaskan inti aduannya itu kepada media dan blogger, Tulang Besi berkata bahawa beliau akan menjelaskan sebab musabab beliau menggunakan blog peribadinya, http://malaysianwaves.com untuk mengkritik partinya, PAS seperti sebelum ini

Seperti yang diminta oleh beliau, saya terus menghubungi salah seorang Pembantu Peribadi kepada Setiausaha Agong PAS Datuk Mustafa Ali, Mohd Khoirol Anwar Mat Zuki untuk menyampaikan hasratnya itu.

Beliau minta saya menjemput media dan blogger sekali untuk menjelaskan beberapa perkara tentang diri beliau.

TUJUAN PC : Nak buat aduan salah laku disiplin

MASA : Esok laaaa (Jumaat, 12 Februari 2009, jam 10.30 pagi)

TEMPAT : Mana lagi…. Pejabat Agong PAS Lah (Jalan Raja Laut, KL.)

Alhamdulillah, Mohd atau saya selalu memanggilnya sebagai Ustaz Mat Sabu sudi melayan panggilan telefon saya walaupun beliau dalam suatu mesyuarat penting di Pejabat Agong Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Beliau berjanji memanjangkan hasrat Tulang Besi itu kepada pihak berwajib.

Saya kemudiannya turut menghubungi Naib Presiden PAS yang juga Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PAS Tuan Ibrahim Tuan Man untuk memberitahu hasrat baik Tulang Besi itu, sekadar untuk mendapatkan maklum balas pemimpin tersebut. Tetapi, saya gagal menghubungi beliau.

‘Ala kulli hall, saya terpaksa membatalkan niat pulang ke kampung malam ini kerana berminat mengikuti perkembangan terbaru Pas ekoran aduan Tulang Besi itu. Nampak gayanya, saya kene balik selepas selesai membuat liputan tersebut lah. Adui….

Zainulfaqar Yaacob

No comments: