Thursday, February 4, 2010

Mari Menyusah Jamaah Untuk Negara Islam

Oleh : Xenan

Dalam Blog TITM ayat terakhir nya berbunyi "Ingatlah, kalau anda tidak boleh membantu jamaah, jangan menyusahkan jamaah"

Ironiknya,

Pas sebenarnya banyak menyumbang ke arah pembinaan minda kritikal rakyat Malaysia. Semenjak dari zaman "kepimpinan Ulamak", Rakyat Malaysia di ajak untuk bersifat kritikal atas UMNO dan berpegang pada prinsip "Yang Benar Tetap Benar, Yang Salah Tetap Salah".

Maka di kempenkan budaya anti MSM, budaya mencari fakta, budaya "read between line" dan budaya kritikal terhadap pimpinan negara(UMNO).

PAS dengan bangganya turut membudayakan desakan dan demo sebagai senjata demokrasi untuk mencapai Hasrat Rakyat.People Power!

Gua sendiri adalah hasil dari didikan ini.And Gua proud of it!

Malang beribu kali malang, rupa - rupanya budaya ini khas untuk UMNO sahaja nampaknya. Kalau untuk pimpinan sendiri pil Wala' pula yang di suapkan.

Jika ada bantahan hendaklah disalurkan pada saluran dalaman.Jika tiada perubahan hendaklah bersabar kerana pimpinan Ulamak lebih tahu.Ape la jadah.

Kenapa double standard?Kenapa tidak juga bersifat sama pada semua pihak malah marah pula pada rakyat hasil didikan PAS yang bersifat seperti saranan PAS?

Gua ingatkan sekali lagi, tinggi nya PAS dimata rakyat hanya kerana Islam dan kebenaran bukan kerana Pimpinan!

Masalah Kenyataan TITM Kepada Cita Cita Negara Islam.

Pas adalah satu satunya parti yg menyeru ke arah pembentukan Negara berciri Islam secara rasmi.

Pembentukan ini telah dipersetujui akan melalui proses demokrasi yang mana hanya tercapai bila PAS di undi Rakyat majoriti.

Dalam Proses demokrasi, sudah tentu prinsip, idealism dan pimpinan PAS akan dibahas secara terbuka.Positive dan negative PAS akan di bentangkan sama ada jemaah PAS suka atau tidak.Tiada saluran dalaman untuk memuji atau mengkritik PAS di mata RAKYAT atas prinsip demokrasi.

Ada 2 consequence atas Sifat Kenyataan TITM

1. PAS sampai bila pon tak akan berjaya mencapai Seruan fasal 5.Kerana hanya jemaah PAS sahaja yang dibenarkan bersetuju dengan PAS.Rayat TIDAK!

Macam mana nak sokong kalau semua kritikan terhadap kesalahan PAS dianggap menyusah jemaah?

2. Oleh kerana tiada pilihan,mungkin rakyat terpaksa mengundi PAS.Berdasarkan kenyataan TITM, amatlah menakutkan jika PAS memerintah, "Negara berciri Islam" ini akan dipaksakan kepada rakyat sebagaimana UMNO memaksakan "Ketuanan Melayu".Semua penentang akan dilabel "Musuh ISLAM" atau "Penyusah Jemaah"dan diperlakukan apa sahaja atas nama ISLAM.Ini akan membawa fitnah yang lebih besar dan memalukan ISLAM.

TITM, please reform your mind before its too late!




No comments: